اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه دهه مبارک فجر صورت گرفت

برگزاری نمایشگاه نقوش سنتی«ترنج» در نیشابور

خبرگزاری فارس: در آستانه دهه مبارک فجر نمایشگاه نقوش سنتی«ترنج»، آثار بانوی هنرمند نیشابوری، «سمیرا مختاری قدیم»‌ در نگارخانه کمال الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گشایش یافت.

برگزاری نمایشگاه نقوش سنتی«ترنج» در نیشابور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، حمیدرضا آتشی، مسئول نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: نیشابور خاستگاه فرهنگ و هنر است و فعالیت‎های فرهنگی و هنری طی سال در این شهر تداوم داشته و هنرمندان رشته‎های مختلف آثار خویش را با سبک‏ها و موضوعات گوناگون در معرض دید عموم قرار می‎دهند که نمایشگاه نقوش سنتی «ترنج» یکی از این آثار جهت بازدید علاقمندان است که در آستانه سی و چهارمین فجر انقلاب اسلامی برپا شده است.

وی عنوان داشت: نمایشگاه نقاشی «ترنج» آثار بانوی هنرمند نیشابوری «سمیرا مختاری قدیم» است که 20 اثر نقوش سنتی در ابعاد 70* 50 به صورت گواش و مداد رنگی است.

آتشی به سبک و موضوع این نمایشگاه پرداخت و گفت: این نمایشگاه با سبک انتزاعی کار شده است که دارای موضوعات تذهیب و شمسه است.

وی در خصوص سوابق این بانوی هنرمند نیشابور بیان داشت: وی دارای 12 سال سابقه فعالیت در رشته نقاشی و مجسمه‌سازی بوده و دانش آموخته کارشناسی رشته هنرهای تجسمی شهر زاهدان است.

آتشی هدف از برپایی این نمایشگاه را پرداختن به نقوش سنتی و اشاعه آن در بین هنرمندان دانست و خاطر نشان کرد: ما در پی نقد و بررسی آثار این هنرمند و رواج این نوع تکنیک‎ها و سبک‎های نقاشی در سطح شهرستان نیشابور هستیم.

وی تصریح کرد: نمایشگاه نقاشی «نگاره‎ها» تا 13 بهمن 91 هر روز از ساعت 16 الی 19 بعد از ظهر در محل نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور ویژه عموم علاقمندان دایر است.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول