اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نمایشگاه قرآن کرمان گزارش می‌دهد

ارائه 30 هزار تلاوت صوتی و تصویری‌ در نمایشگاه قرآن کرمان

خبرگزاری فارس: بیش از 30 هزار تلاوت صوتی و تصویری‌ از گنجینه تلاوت‌های قاریان مشهور ایران و جهان در نمایشگاه قرآن کریم کرمان عرضه شده است.

ارائه 30 هزار تلاوت صوتی و تصویری‌ در نمایشگاه قرآن کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هشتمین نمایشگاه قرآن کریم استان کرمان بزرگ‌ترین گنجینه تلاوت‌های قاریان مشهور ایران و جهان را برای دید عموم عرضه کرده است.

در این مجموعه بیش از 30 هزار تلاوت صوتی و تصویری، تلاوت‌های پخش شده از شبکه قرآن و معارف سیما‌، گنجینه اذان و ابتهال و تواشیح عرضه شده است.

این لوح فشرده با حمایت دفتر فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و از سوی سایت فروشگاهی گنجینه تهیه شده است.

ترجمه تصویری سوره واقعه

در هشتمین نمایشگاه قرآن کرمان ‌همچنین ترجمه تصویری سوره واقعه عرضه شده است، سال گذشته‌ ترجمه تصویری سوره مبارکه قیامت در نمایشگاه ارائه شد‌ که جزو پر‌بیننده‌ترین بخش‌های نمایشگاه بود.

در بخش هنری نمایشگاه نیز بیش از 80 تابلوی معرق‌، 65 تابلو هنری، تابلوهای متعدد خط نقاشی‌، نقاشی ایرانی و کار روی شیشه و چوب به نمایش در آمده است.

200 قرآن نفیس که طی 200 سال اخیر چاپ شده و همچنین تعدادی از قرآن‌های نفیس چاپ شده بعد از انقلاب اسلامی در نمایشگاه ارائه شده است.

ارائه هنر قرآنی در نمایشگاه قرآن کرمان

یکی از تابلو‌های نقاشی - خط به نمایش در آمده در هشتمین نمایشگاه قرآن کرمان تابلوهای زیبا و چشم‌نوازی با محوریت آیات کلام‌الله ‌است.

تنها در یکی از غرفه‌ها که آثار هنری هنرمندان خارج از استان را ارائه کرده، 28 تابلوی خوشنویسی‌، 30 تابلو خط و نقاشی، چهار تابلو گل و مرغ‌، یک تابلو تذهیب و 10 تابلو مشبک از آثار هنرمندان برجسته کشور به نمایش در آمده است.

همچنین آثار حجمی و تابلوهای متعدد دیگری با محوریت هنرمندان استان کرمان در نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرارگرفته است.

تا‌کنون آثار هنری، بخش ترجمه تصویری قرآن کریم و نمایشگاه عفاف و حجاب از بخش‌های پربازدید این نمایشگاه بوده‌اند.

یاد شهدا در نمایشگاه قرآن کرمان

هشتمین نمایشگاه بزرگ قرآن عترت استان کرمان‌ یاد شهدای دوران دفاع مقدس گرامی داشته شده است.

در این غرفه با معرفی شهدای قاری استان کرمان، عکس و مشخصات تعدادی از این شهیدان در معرض دید قرارگرفته، علاوه بر اینکه فرازهایی از وصیتنامه‌های این شهدا نیز در این غرفه عرضه شده است.

این غرفه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان‌، دفتر فعالیت‌های قرآنی طراحی شده و موسسه

فرهنگی - قرآنی امام رضا(ع) و هیئت رهروان شهدای گمنام در برپایی آن همکاری داشته‌اند.

شبی در محضر قرآن

در هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت که از هفتم بهمن‌ماه آغاز به کار کرده است هر شب برنامه‌های متنوعی با محوریت کلام وحی برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه و برای نخستین بار 70 ترجمه فارسی از قرآن کریم به همراه بیو‌گرافی مترجمان و آثاری از ترجمه‌های بانوی برگزیده جهان اسلام، زنده یا‌د طاهره صفار‌زاده هم در نمایشگاه عرضه شده است.

به گزارش فارس، هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت کرمان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برپا شده و تا 15 بهمن‌ماه جاری دایر است.

انتهای پیام/2446/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول