اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان قزوین:

جوانان ایران با دستاوردهای خود بندهای وابستگی را قطع می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین گفت: امروز جوانان این ملت بندهای وابستگی را با دستاوردهای خود قطع می‌کنند.

جوانان ایران با دستاوردهای خود بندهای وابستگی را قطع می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌ الاسلام علی قابل در دومین جلسه ستاد دهه فجر شهرستان قزوین که در محل فرمانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به لطف الهی 33 سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گذشت و وارد سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در آستانه ورود دهه مبارک فجر سال 91 قرار داریم، بیان کرد: با توجه به وضعیت کنونی کشور و نگاهی که تمام دنیا به انقلاب اسلامی ایران دارند، لزوم توجه و عمل کردن به روش، منش و خط سیاسی امام بزرگوار بیش از پیش احساس می‌شود.

وی افزود: بنابراین ضرورت دارد که ترویج خط مشی و اندیشه سیاسی امام راحل (ره) یکی از سرلوحه‌های برنامه‌های کاری دستگاه‌های اجرایی در ایام دهه مبارک فجر باشد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین با اشاره به اتفاقات اخیری که در مصر رخ داده است، گفت: نمایندگان مصر در اجتماعی که در سودان تشکیل شده است، اظهار داشتند که می‌پذیریم بانی همه انقلاب‌هایی اسلامی و بیداری اسلامی که در دنیا در حال وقوع است، انقلاب اسلامی ایران است.

قابل ادامه داد: بنابراین قبل از آن که به دیگران الگو بدهیم باید خودمان با اندیشه امام بزرگوار بیش از پیش آشنا شویم و به آن عمل کنیم.

وی اضافه کرد: تقویت گفتمان انقلاب اسلامی و آگاهی نسل جوان به این گفتمان و رمز بقای انقلاب باید جزو سرلوحه کارهای دستگاه‌های اجرایی باشد، همچنین تبیین امتیازات انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌های جهان، وجه دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

این مسئول عنوان کرد: دستاوردهایی که انقلاب اسلامی برای ملت و مملکت ما داشته است نیز باید برای همه به ویژه نسل جوان تشریح شود و در اختیار آنان قرار گیرد.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین عنوان کرد: در کنار این‌ها باید به این نکته توجه شود که عامل همه این پیروزی‌ها، اعتقاد و باور ملت ایران به اسلام و دستاوردها و شعارهای انقلاب بوده است، یعنی شعار اصیل «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ملت ایران را وادار کرد تا با همه مخاطرات، کارشکنی‌ها، تحریم‌ها و توطئه‌های دشمنان نظام بدانیم که رمز بقا همین شعار است و باید آن را در امور مختلف بکار ببندیم.

قابل با اشاره به کمیته‌هایی که برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه مبارک فجر پیش‌بینی شده است، ابراز داشت: برای ستاد دهه مبارک فجر 22 کمیته انتخاب و نام‌گذاری شده است که شامل کمیته اطلاع‌رسانی با مسئولیت صدا و سیما، کمیته هیئت‌های مذهبی و کانون‌های اسلامی، کمیته قرآن با مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی با مسئولیت کمیته امداد خمینی (ره) است.

وی افزود: کمیته ورزش و جوانان با مسئولیت اداره کل ورزش و جوانان، کمیته فرهنگی با مسئولیت اداره کل ارشاد اسلامی، کمیته ایثارگران با مسئولیت بنیاد شهید و ایثارگران، کمیته روستایی و عشایری برعهده جهاد کشاورزی با مسئولیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در استان، کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزان با مسئولیت آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین کمیته کارگری با مسئولیت اداره کل کار و تعاون، کمیته کودک و نوجوان با مسئولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمیته اصناف با مسئولیت رئیس مجمع امور صنفی و مسئولیت کمیته بسیج را فرماندهی سپاه برعهده دارند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین ادامه داد: کمیته نهاد‌‌ها و سازمان با مسئولیت رئیس روابط عمومی استانداری، کمیته حوزه و روحانیت با مسئولیت امینی و کمیته زنان و خانواده نیز برعهده مدیرکل زنان و خانواده استانداری است.

قابل ابراز داشت: کمیته مراسم و پشتیبانی با مسئولیت شورای هماهنگی تبلیغات، کمیته مساجد با مسئولیت مسئول ائمه جماعات استان، کمیته فضاسازی و تزئینات شهری با مسئولیت شهرداری و کمیته دانشجویی نیز برعهده بسیج دانشجویی است.

به گفته وی براساس گزارشاتی که از مسئولان کمیته‌ها رسیده است، کمیته‌ها در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به برخی از برنامه‌هایی که برای برگزاری در این ایام مدنظر قرار گرفته و به تصویب رسیده است، اظهار داشت: این برنامه‌ها شامل برگزاری مراسم زنگ انقلاب، رژه موتورسواران، غبار روبی مزار شهدا، افتتاح پروژه‌های عمرانی، برگزاری جشنواره‌‌های ورزشی، همایش‌های دانشجویی، کرسی‌های آزاد اندیشی و برگزاری همایش کارگری و جشن انقلاب در سطح کارخانجات و شرکت‌های استان است.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین عنوان کرد: برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر برای بانوان، برگزاری جشنواره فیلم و موسیقی، برگزاری مسابقات ورزشی، بزرگداشت ویژه دهه مبارک فجر در سطح روستاها که یکی از آنها برگزاری مسابقات قرآنی است، اعزام مبلغ به روستاها، برگزاری جشن‌های پیروزی در سطح استان به این صورت که در طول 10 شب 10 مسجد در هر شهرستان به عنوان نمونه انتخاب شده که برنامه‌های خاصی در آنها برگزار می‌شود، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام دهه مبارک فجر است.

قابل اضافه کرد: برگزاری نشست‌های بصیرتی و بازخوانی مکتب امام خمینی (ره)، برگزاری محافل شعر، استفاده از دهه فجر برای ترویج فرهنگ انقلاب برای کودکان و نوجوانان، تهیه و تولید و پخش برنامه‌های ویژه این دهه و انعکاس اخبار از طریق صدا و سیما نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه مبارک فجر امسال است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هر ساله لحظه ورود حضرت امام خمینی (ره) زنگ انقلاب در مدارس به صدا در می‌آمد، امسال چون سال روز ورود امام خمینی (ره) به کشور با روز پنج‌شنبه که مدارس تعطیل است مقارن شده است، لذا این مراسم در روز چهارشنبه یا شنبه برگزار خواهد شد.

این مسئول اظهار داشت: لحظه ورود حضرت امام خمینی (ره) در مزار شهدای همه شهرستان‌‌ها برگزار می‌شود به این صورت که جایگاه نمادینی به یاد حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده و گلباران می‌شود.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قزوین خاطر نشان کرد: در تقسیم‌بندی که در مرکز صورت گرفته است، شهرستان قزوین یکی از شهرستان‌هایی است که گلباران راهپیمایی روز 22 بهمن به وسیله هلی‌کوپتر توسط ارتش صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/77001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول