اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه ریزی استاندار قم:

وابستگی به نفت یک بیماری تاریخی است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه ریزی استاندار قم با اشاره به اینکه وابستگی ما به نفت یک بیماری تاریخی است گفت: همه برنامه‌های کشور به نفت وابسته بوده و با یک تغییر قیمت و یا تحریم کل کشور مورد تأثیر قرار می‌گیرد.

وابستگی به نفت یک بیماری تاریخی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید رضا دهناد در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه سنگ‌های زینتی که در مجتمع عصر جدید برگزار شد، بیان کرد: ایران از لحاظ منابع طبیعی جزء 17 کشور اول دنیا است.

وی با اشاره به اینکه ایران از لحاظ تنوع منابع پنجمین کشور مطرح جهان است، اظهار داشت: اگر مطالعه‌ای داشته باشیم می‌توانیم تقریباً تمام عناصر جدول مندلیف را در ایران پیدا کنیم.

دهناد با بیان اینکه اقتصاد کشور صادرات محور نیست گفت: اگر اقتصاد ما صادرات محور بود تحریم‌های کنونی تأثیر بسیار ناچیزی بر کشور می‌گذاشت.

معاون برنامه ریزی استاندار قم با عنوان اینکه وابستگی ما به نفت یک بیماری تاریخی است گفت: الان طوری شده که همه برنامه‌های کشور به نقت وابسته شده و با یک تغییر قیمت و یا تحریم کل کشور مورد تأثیر قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد تک محصولی پایدار و استاندارد نیست گفت: تنها اقتصادی متنوع و گسترده است که پایدار و مطلوب می‌ماند و توسعه می‌یابد.

دهناد با اشاره به اینکه باید تجارت بین‌المللی برجسته داشته باشیم اظهار کرد: در کشور ما تولید کنندگانی که مواد اولیه آنها از منابع داخلی تأمین شد، در بحران کنونی اقتصادی نه تنها دچار بحران نشدند بلکه با توجه به افزایش ارز توسعه نیز پیدا کردند.

معاون استاندار قم با تاکید بر اینکه در حوزه معدن در قم فعالیت چندانی نداشته‌ایم، گفت: هرچند در یک ساله اخیر فعالیت‌های خوبی در این زمینه شده اما مشغولیت در حوزه‌های دیگر صنعتی ما را از اهداف اصلی حوزه معدن دور کرده است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم بیش از 57 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا داریم گفت: تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای توسعه معدن چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ سخت افزاری در قم وجود دارد و باید از امکانات طبیعی استفاده کامل شود.

انتهای پیام/2258/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول