اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل خبر داد

پرداخت 517 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در مجموع در فاصله دو جلسه قبلی کارگروه تخصصی اشتغال استان از بابت مشاغل خانگی 517 میلیون تومان پرداختی بانک‌های عامل بوده که به صورت مستمر و با معرفی بانک‌ها این پرداختی‌ها صورت گرفته است.

پرداخت 517 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه تخصصی کمیته‌های اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: اگر میانگین این پرداختی‌ها را 3 تا 5 میلیون تومان در نظر بگیریم بانک‌های عامل در دو هفته گذشته به 130 نفر متقاضی مشاغل خانگی تسهیلات مربوط به این حوزه را داده‌اند.

وی گفت: در سال 90 از مجموع این پرداختی‌ها از محل اعتبارات 191 میلیون تومان و اعتبارات امسال نیز 326 میلیون تومان به عنوان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان پرداخت شده است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: بانک ملی از محل تسهیلات سال جاری 124 میلیون تومان، بانک ملت از سهمیه سال گذشته 20 میلیون تومان و سال 91 نیز 33 میلیون تومان به متقاضیان پرداختی داشته است.

نیکزاد افزود: بانک رفاه 27 میلیون تومان، بانک مسکن 54 میلیون تومان در فاصله دو هفته برگزاری جلسه اشتغال از محل سهمیه سال 90 و 91 پرداختی داشته‌اند.

این مسئول ابراز داشت: بانک صادرات از سهمیه سال جاری 40 میلیون تومان، بانک تجارت 75 میلیون تومان، ‌بانک سپه از سهمیه سال گذشته 3.5 میلیون تومان و بانک کشاورزی نیز از سهمیه یاد شده 106 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت کرده است.

رئیس شورای اشتغال استان تصریح کرد: پست بانک نیز 35 میلیون تومان از تسهیلات سال 90 به متقاضیان مشاغل خانگی پرداختی داشته اما از سهمیه سال 91 هنوز اقدامی اساسی صورت نگرفته است.

نیکزاد به دستور سوم جلسه کارگروه تخصصی اشتغال به پرداختی بانک‌ها از محل مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده اشاره کرد و ادامه داد: بانک ملی در فاصله دو هفته گذشته 2 میلیارد و 700 میلیون تومان و بانک ملت نیز 3 میلیارد و 700 میلیون تومان برای صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی پرداختی داشته‌اند.

وی یادآور شد: به غیر از این بانک‌ها بانک صادرات نیز یک میلیارد و 550 میلیون تومان پرداختی تسهیلات مانده بنگاه‌های زودبازده داشته اما سایر بانک‌ها نظیر رفاه، سپه، پست بانک و همچنین تجارت پرداختی را در این زمینه نداشته و بانک‌های کشاورزی و مسکن نیز از پرداخت این تسهیلات معاف می‌باشند.

رئیس شورای اداری استان در پایان سخنان خود به پرداختی مناسب پست بانک در خصوص تسهیلات ازدواج نیز اشاره کرد و بیان داشت: ما به عوض پرداختی تسهیلات بنگاه‌های زودبازده انتظار داریم پست بانک در پرداخت وام ازدواج برای جوانان در آستانه ازدواج اقدام لازم را انجام دهد به طوری که 21 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و حدود یک هزار و 700 پرونده نیز در نوبت پرداخت وجود دارد.

انتهای پیام/62004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول