اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال صورت گرفت

پرداخت بیش از 21 میلیارد تومان به مشاغل خانگی و خوداشتغالی همدان

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون، 21 میلیارد و 600 میلیون تومان به دو بخش خوداشتغالی و اشتغال خانگی همدان اختصاص یافته است.

پرداخت بیش از 21 میلیارد تومان به مشاغل خانگی و خوداشتغالی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدعلی محمدی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان همدان با بیان اینکه سهمیه اعتبارات اشتغال خانگی و خود اشتغالی شهرستان همدان 29 درصد استان است، افزود: اعتبارات خوداشتغالی که در سهمیه سال 91 شهرستان همدان قرار گرفته، 750 میلیارد ریال است که 96 میلیارد ریال به شهرستان همدان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: 9 میلیارد و 687 میلیون تومان از این رقم به بحث خود اشتغالی و 11 میلیارد و 800 میلیون تومان به بخش مشاغل خانگی اختصاص یافته است.

معاون عمرانی فرماندار همدان با بیان اینکه تاکنون 1.6 دهم اعتبارات شهرستان در بخش خوداشتغالی و اشتغال خانگی تحقق یافته است، افزود: در مجموع 21 میلیارد و 600 میلیون تومان در دو بخش خود اشتغالی و اشتغال خانگی در سال 91 اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در شهرستان همدان میزان تعهد اشتغال 18 هزار و 100 نفر بوده است، بیان داشت: 15 هزار و 485 نفر از تعهد اشتغال تحقق یافته است که 5 هزار و 988 نفر در بخش مسکن و 9 هزار و 497 نفر در بخش غیر مسکن بوده است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت اشتغال خانگی شهرستان همدان در استان مناسب نیست، افزود: در راستای ایجاد مشاغل خانگی، 12.5 میلیارد تومان اعتبار در بانک‌ها توزیع شده که تاکنون 9 میلیارد و 136 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها پرداخت 100 درصدی داشته‌اند، افزود: بانک رفاه 98 درصد، بانک تجارت 88 درصد و بانک سپه 99 درصد تحقق تعهد پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی داشته‌اند که باید در 15 روز باقی مانده، تعیین تکلیف شوند.

معاون عمرانی فرماندار همدان با تأکید بر اینکه برخی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشکل چک برگشتی و ضامن دارند، افزود: اگر به صورت یکپارچه از متقاضیان حمایت نشود، سهمیه تعیین شده مانده و کار به آخر سال می‌کشد که همین عدم نتیجه را در پی دارد.

وی یادآور شد: در بحث اشتغال خانگی سال 90، تا پایان ماه آینده بررسی لازم انجام شود تا تحقق 100 درصدی را داشته باشیم چرا که فرصتی تا پایان سال باقی نمانده است و بانک‌ها باید تا پایان بهمن ماه تسهیلات لازم را ارائه کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: تضامین برای ارائه تسهیلات مهم است اما گاهی شعبات بانک‌ها سلیقه‌ای عمل می‌کنند که باعث سردرگمی ارباب رجوع می‌شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها 50 درصد پذیرش ابلاغی سال 91 را انجام دهند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم برای سال آینده در بحث خود اشتغالی مشکلی نداشته باشیم، باید 50 درصد تسهیلات ابلاغی را داشته باشیم.

معاون عمرانی فرماندار همدان با اشاره به اینکه 8 هزار و 250 نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار به ثبت رسیده از اشتغال در سامانه رصد، میزان تعهد اشتغال به 133 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه برخی بانک‌ها در ارائه وام ازدواج به جوانان کم‌لطفی می‌کنند، افزود: برخی از بانک‌ها در امر ارائه تسهیلات ازدواج عملکرد مطلوبی دارند اما برخی از بانک‌ها با وجود اینکه این امر با بانک آن‌ها مرتبط است، عملکرد ضعیفی دارند.

محمدی در پایان سخنانش با اشاره به طرح‌های دارای مشکل اظهار کرد: شهر بازی ارم به دنبال تمدید دوران مشارکت برای اتمام کار خود بود که بانک ملت با این امر موافقت کرده و همین امر در هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری رسیدن آن کمک می‌کند.

انتهای پیام/89003/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول