اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی برخوار:

650 میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در برخوار اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار گفت: نزدیک به 650 میلیارد ریال تسهیلات برای ساماندهی مشاغل خانگی در برخوار اختصاص یافت.

650  میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در برخوار اختصاص یافت

کریم علینقی ظهر امروز در حاشیه جلسه کار گروه‌های اشتغال شهرستان برخوار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: وام‌های خود اشتغالی بعد از ابلاغ قانون مشاغل خانگی برای اجرای آغاز به پرداخت شده که قانون ساماندهی و تسهیلات مشاغل خانگی شامل دو قسمت است.

وی ادامه داد: این دوم قسمت عبارتند از ساماندهی و دیگری پرداخت تسهیلات که این قانون سبب سروسامان دادن به 300 نوع شغل که در ردیف مشاغل خانگی قرار گرفته شده است.

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار افزود: هر کدام از این شغل‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرائی مختلف است که دبیر این مجموعه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی است.

وی اظهار کرد: کل اعتبارات اختصاص یافته برای مبحث مشاغل خانگی و خود اشتغالی نزدیک به 650 میلیارد ریال است که امسال 10 درصد از این تسهیلات به بسیج سازندگی سپاه اختصاص یافته است.

علینقی با بیان اینکه سقف اعتبارات برای هر نفر 50 میلیون ریال است، تاکید کرد: این میزان سهمیه برای جمعیت 110 هزار نفری برخوار ناکافی بوده و امیدواریم مسئولان با تدابیر بیشتر به این قضیه بنگرند.

وی تصریح کرد: سکوی نخست مشاغل خانگی در اختیار قالی بافی است و 50 درصد مجوزهای صادره مربوط به این حوزه است.

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان برخوار در پایان با اذعان به اینکه تعامل بانک با اداره تعاون و تأمین اجتماعی یک تعامل سردی است، گفت: یکی دیگر از معضلات ما در این حوزه نبود پست بانک در شهرستان برخوار است که باید در این زمینه نیز توسط مسئولان مربوطه تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/2301/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول