اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اشتغال‌زایی 5 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون با توجه به پرونده‌های ارجاع شده به بانک‌ها بیش از پنج هزار و 500 نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند که به همین میزان انتظار ایجاد شغل وجود دارد.

اشتغال‌زایی 5 هزار کهگیلویه و بویراحمدی در مشاغل خانگی

اردلان زینل‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: تعاونی‌ها به عنوان یک نهاد اقتصادی و اجتماعی با ایجاد اشتغال در بسیاری از عرصه‌ها به جامعه کمک می‌کند بنابراین حوزه تعاون و اشتغال نیز این ساماندهی را برعهده دارد تا از میزان درصد بیکاری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد کاسته شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیشترین مراجعه‌کنندگان به این حوزه را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و جویندگان کار عنوان کرد و گفت: این افراد یا متقاضی تسهیلات یا اشتغال بوده که متقاضیان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی، توسعه کشاورزی و بنگاه‌های زود بازده اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی معرفی و شغل ایجاد می‌کنند.

زینل‌زاده در ادامه تصریح کرد: متقاضیان و جویندگان کار معمولا از طریق ثبت‌نام در کاریابی‌ها و با توجه به میزان تحصیلات و کارایی در اماکن حقیقی و حقوقی بکار گرفته می‌شوند.

این مسئول برنامه جدید جهت کاهش بیکاری و به منظور اشتغال‌زایی جامعه هدف را تسهیلات کشاورزی و مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: توجه به امر اشتغال بسیار مهم و ضروری بوده این دو طرح اشتغال‌زایی با هم در ارتباط هستند و متقاضیان اشتغال از چنین خدماتی بهره‌مند می‌شوند.

استقبال از مشاغل خانگی در کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش است

وی فهرست مشاغل ابلاغ شده به کهگیلویه و بویراحمد را 307 رشته بیان کرد و گفت: تاکنون استقبال خوبی از طرح مشاغل خانگی صورت گرفته که بیشتر آن‌ها بانوان بوده که اغلب شامل رشته‌های صنایع دستی و کشاورزی آماده ارائه خدمات هستند.

این مسئول اذعان داشت: بیش از 260 میلیارد ریال تسهیلات به دستگاه‌های اجرایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صندوق مهر امام رضا، فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی ابلاغ شده که همت و همراهی دستگاه‌ها را می‌طلبد.

زینل‌زاده ابراز داشت: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته پرونده‌های که از دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌شود با تأیید نهایی به بانک عامل ارسال و متقاضی در صورت داشتن شرایط لازم تسهیلات مصوب شده نیز ارائه و اشتغال‌زایی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در صورت اعطای تسهیلات مشاغل خانگی یک شغل در نظر گرفته می‌شود که تاکنون با توجه به پرونده‌های ارجاع شده به بانک‌ها بیش از پنج هزار و 500 نفر تسهیلات دریافت کرده‌اند که به همین میزان انتظار ایجاد شغل وجود دارد.

انتهای پیام/82011/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول