اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

صدور بیش از 2 هزار پرونده مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور 2 هزار و 40 پرونده مشاغل خانگی در استان از ابتدای سال تاکنون در استان خبر داد.

صدور بیش از 2 هزار پرونده مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

عابدین محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: از ابتدای سال 6 هزار و 713 نفر تسهیلات مشاغل خانگی از محل اعتبارات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی سال 90 دریافت کرده‌اند.

وی اعتبار این تسهیلات را بالغ بر 142 هزار و 262 میلیون ریال دانست و گفت: در سال گذشته نیز 193 هزار و 482 میلیون ریال برای تسهیلات مشاغل خانگی اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون 6 هزار و 213 نفر تسهیلات مشاغل خانگی دریافت نکرده‌اند.

محمدی، علت این کار را انصراف برخی افراد و نداشتن مدارک لازم عنوان کرد و افزود: تعدادی نیز در حال معرفی به بانک هستند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی مشاغل خانگی در استان افزود: برگزاری جلسات متعدد برای تسهیل روند مشاغل خانگی، بررسی مرحله صدور مجوز مشاغل خانگی تا دریافت تسهیلات توسط متقاضی در جلسات متعدد کارگروه و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و پرداختی بانک‌ها و بررسی موارد پیرامون آن، بررسی و معرفی رشته‌های دارای مزیت نسبی و رقابتی از بین رشته‌های مصوب مشاغل خانگی، شناسایی رشته‌های جدید مشاغل خانگی و اعلام به وزارتخانه مربوطه از اهم این اقدامات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: کاهش هزینه ایاب و ذهاب، اشتغال در محیط خانه، تعامل اعضای خانواده با یکدیگر و کاهش هزینه رهن و اجاره محل کسب و کار از مهم‌ترین مزایای این طرح است.

محمدی یادآور شد: امسال اعتباری بالغ بر 307 هزار و 541 میلیون ریال به طرح مشاغل خانگی استان اختصاص یافته است.

انتهای پیام/69002/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول