اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس خبر داد

پیش‌بینی صدور 1000 مجوز مشاغل خانگی در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از یک‌هزار مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شود.

پیش‌بینی صدور 1000 مجوز مشاغل خانگی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حسن سروری عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری فردوس اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 356 مجوز مشاغل خانگی در شهرستان فردوس صادر شده است.

وی افزود: سال گذشته نیز تعداد 800 مجوز مشاغل خانگی در فردوس صادر و مبلغ یک میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شد که تاکنون مبلغ یک‌میلیارد و 400 میلیون تومان آن جذب شده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با اشاره به اینکه در سال جاری مبلغ 476 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل شهرستان معرفی شده است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از یک‌هزار مجوز مشاغل خانگی در فردوس صادر و مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شود.

*اختصاص 600 میلیون تومان تسهیلات به صنایع دستی

سروری از اختصاص 600 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به صنایع دستی خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر بیشترین مجوز‌های صادر در مشاغل خانگی متعلق به دو رشته قالیبافی و خیاطی است.

وی گفت: به منظور ایجاد اشتغال بیش‌تر و حمایت از کارفرمایان، 60 درصد تسهیلات مشاغل خانگی به شرکت‌های پشتیبان اختصاص داده می‌شود که سقف پرداخت تسهیلات به افراد پشتیبان 100 میلیون تومان با کارمزد چهار درصد است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس افزود: بیشترین مجوزهای صادر متعلق به کمیته امداد با 161 مجوز و 307 میلیون تومان تسهیلات است که فنی‌و‌حرفه‌ای، صندوق مهر امام رضا(ع) و جهاد کشاورزی فردوس نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سروری خطاب به مسئولان حاضر در جلسه تصریح کرد: دستگاه‌هایی که مجوز مشاغل خانگی صادر می‌کنند باید اهلیت افراد را شناسایی و سپس تسهیلات اشتغال را در اختیار وی قرار دهند چرا که در بحث مشاغل خانگی، هدف توزیع پول نیست بلکه هدف ایجاد اشتغال و تولید است.

انتهای پیام/69007/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول