اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تعاون و رفاه اجتماعی کهنوج خبر داد

ایجاد ظرفیت مناسب برای بیکاران بخش کشاورزی / اعطای 700 مورد تسهیلات مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهنوج گفت: ظرفیت مناسبی برای فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی و دیگر اقشار بیکار جامعه وجود دارد که در این بخش وارد شوند و از تسهیلات ارزان‌قیمت استفاده کنند.

ایجاد ظرفیت مناسب برای بیکاران بخش کشاورزی / اعطای 700 مورد تسهیلات مشاغل خانگی

عباس اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: با توجه به شعار سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری تعاون چشمه جوشان اشتغال است.

وی ادامه داد: این شعار را باید سرلوحه برنامه قرار داده و آن را عملی کنیم زیرا با اندک سرمایه‌ها و ساماندهی افراد می‌توانیم کارهای بزرگی با ایجاد تعاونی‌ها انجام دهیم.

اکبری با بیان اینکه در سامانه رصد مشاغل استان، کهنوج رتبه دوم را کسب کرده است، اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات خوبی در راستای اشتغال‌زایی انجام شده است و طرح مشاغل خانگی و طرح توسعه کشاورزی مهر فرصت‌های خوبی برای کارجویان ایجاد کرده است. 

وی بیان داشت: کارفرمایان و صاحبان مشاغل به این دلیل که نیروی کار بیگانه بیمه نمی‌شد اقدام به‌کارگیری آنها می‌کردند و به راحتی بدون بیمه کارگر و با دستمزد پایین‌تر کارهای خود را اجرایی می‌کردند.

اکبری تصریح کرد: خروج نیروی کار بیگانه از این منطقه فرصت‌های شغلی خوبی را برای افراد بومی در جنوب کرمان ایجاد کرده است.

وی در زمینه اشتغال بخش تعاون عنوان کرد: تاکنون 25 شرکت تعاونی کشاورزی مهر در شهرستان‌های جنوبی با عضویت بیش از 170 عضو اشتغالزایی بیش از 234 نفر ثبت و دبیرخانه توسعه بخش کشاورزی شهرستان‌های معرفی شده است.

اکبری با بیان اینکه در طرح مشاغل خانگی 700 نفر تسهیلات 30 تا 50 میلیون ریالی دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: ظرفیت و فرصت مناسبی برای فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی و دیگر اقشار بیکار جامعه وجود دارد که در این بخش وارد شوند و از تسهیلات ارزان قیمت در قالب تشکل‌های تعاونی استفاده کنند.

انتهای پیام/80008/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول