اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

سهمیه کمیته امداد از مشاغل خانگی 46 میلیارد تومان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: سهمیه این نهاد انقلابی از محل تسهیلات مشاغل خانگی 46 میلیارد تومان است که قرار است با معرفی صورت گرفته طرح‌های مددجویان این میزان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود.

سهمیه کمیته امداد از مشاغل خانگی 46 میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در جلسه اشتغال کمیته امداد که صبح امروز در این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: ما از همت و تلاش مدیران بانک‌های عامل در پرداخت تمام تسهیلات مشاغل خانگی سال 90 که بالغ بر 52 میلیارد تومان بوده است، قدردانی می‌کنیم چرا که به تمامی پرونده‌ها رسیدگی شده و پرداختی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به دو محور فعالیت اشتغال کمیته امداد اعم از خوداشتغالی و مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس ماده 76 بودجه سال 91 بانک‌های عامل 20 درصد تسهیلات قرض‌الحسنه خود را به مددجویان کمیته امداد اختصاص دهند تا در حوزه خوداشتغالی صرف شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل محور دوم فعالیت کمیته امداد را در حوزه اشتغال مشاغل خانگی اعلام کرد و یادآور شد: در این زمینه اقدامات خوبی را شاهد هستیم، به طوری که اغلب پرونده‌های ارسالی ما در بانک‌های عامل تعیین شعبه شده‌اند، ولی در یک ماه گذشته میزان پرداختی‌ها رضایت‌بخش نبوده است.

زلالی به پالایش طرح‌های مسکوت مانده و مراجعه نشده از سوی متقاضیان اشاره کرد و گفت: ما آمادگی داریم طرح‌های جایگزین را معرفی کنیم و به مقدار کافی نیز طرح به بانک‌ها معرفی و ابلاغ شده اما در پرداختی موانع و مشکلاتی پیش‌روی متقاضیان به وجود آمده است.

این مسئول سرانه این وام‌ها را 10 تا 15 میلیون تومان اعلام کرد و بیان داشت: گاه حساسیت‌های نابه‌جای بانک سبب شده تا به دلیل قوانین بسیار سفت و سخت و همچنین رعایت بخشنامه‌های سختگیرانه، مددجوی ما امکان مراجعه و دریافت تسهیلات را نداشته باشد که امیدواریم در این زمینه یک سهولت خاص به وجود آید.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به جلسه چند روز گذشته شورای اشتغال با محوریت کمیته امداد و تاکید استاندار اردبیل بر پرداخت تسهیلات به صورت ویژه برای مددجویان اشاره کرد و افزود: رقم 5 تا 10 میلیون تومان رقم آنچنانی نیست، اما با این تسهیلات می‌توانیم خانواده‌ای را از نابسامانی و به هم ریختگی نجات داده و با ایجاد اشتغال مولد و فرصت توسعه کار‌آفرینی زمینه انسجام خانوادگی را به وجود آوریم.

زلالی با بیان اینکه با رقم اعتباری 16 میلیارد و 800 میلیون تومان اکثر طرح‌ها تعیین شعبه شده‌اند، تصریح کرد: جای گلایه است که برخی از بانک‌ها به رغم ارسال بخشنامه از یک ماه پیش پرونده‌ای را پذیرش نمی‌کنند و برخی از بانک‌های عامل دیگر نیز با درخواست مدارکی که در حد توان و وسع خانواده‌های زیر‌پوشش کمیته امداد نیست، آنها را از دریافت این تسهیلات دلسرد می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر بانک‌های عامل این درخواست‌ها را قبول نکرده و نسبت به تعهدات خود پایبند نیستند به ما اعلام کنند تا بتوانیم بیشتر از این مددجویانمان را به اذیت نیندازیم، چرا که گاه به نظر می‌رسد در این پاس کردن‌های بانکی به جای آنکه ثواب کنیم، کباب می‌شویم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در پایان ابراز داشت:‌ قطعاً در این بین تبعات چنین بی‌توجهی‌ها به گردن ماست اما گاه بد اخلاقی‌ها و عدم پاسخگویی ما به مراجعان و عموم مردم تبعاتی را نیز به نظام و مسئولان متوجه می‌کند که در این زمینه باید بیشتر مراقبت کنیم.

انتهای پیام/62005/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول