اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خبر داد

پرداخت کامل تسهیلات مشاغل خانگی 90

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل از پرداخت کامل تسهیلات مشاغل خانگی سال 90 کمیته امداد به همت بانک‌های عامل خبر داد.

پرداخت کامل تسهیلات مشاغل خانگی 90

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان که با محوریت کمیته امداد در این نهاد انقلابی برگزار شد، اظهار داشت: در سال گذشته کمیته امداد در مسیر خودکفایی خانواده‌ها برای 6 هزار و 100 مورد اشتغال مددجویان 220 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و بیش از 60 هزار بازدید فنی نیز توسط ناظران فنی صورت گرفته است.

بهروز زلالی از ارائه 480 مورد آموزش فنی و حرفه‌ای به مددجویان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: 3 هزار و 800 مجوز شغلی برای فرزندان مددجوی کمیته امداد از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر شده است.

وی با یادآوری اینکه کلیه تسهیلات مشاغل خانگی سال 90 کمیته امداد با همکاری بانک‌های عامل پرداخت شده است، افزود: نزدیک دو ماه است که اعتبارات سال 91 به بانک‌ها ابلاغ شده ولی تاکنون عملکرد مناسبی را در پرداخت تسهیلات 91 شاهد نیستیم.

زلالی با بیان اینکه این تسهیلات توسط 10 بانک عامل در استان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: برای بانک ملی از محل مشاغل خانگی 3 میلیارد و 30 میلیون تومان تسهیلات ابلاغ شده که ما تاکنون 413 پرونده را برای پرداخت تسهیلات به بانک ملی معرفی کردیم که بانک ملی تاکنون 112 مورد پرداختی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به اختلاف آماری بانک و کمیته امداد در ارسال پرونده‌های مشاغل خانگی اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه قرار است 300 مورد اختلاف پرونده ارسالی به دقت مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی رقم اعتباری بانک کشاورزی را در این زمینه 385 میلیون تومان و پرونده‌های معرفی شده را 367 مورد اعلام کرد و بیان داشت: اغلب این پرونده‌ها تعیین شعبه شده و مقرر است به سرعت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

زلالی سهمیه بانک تجارت را یک میلیارد و 520 میلیون تومان و پرونده معرفی شده را 198 مورد با رقم 900 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این بانک 11 مورد با رقم 450 میلیون تومان پرداخت تسهیلات را به مشاغل خانگی داشته است.

وی سهمیه بانک رفاه را 510 میلیون تومان و تعداد پرونده معرفی شده را 29 مورد اعلام کرد و گفت: هنوز بانک رفاه پرداختی در این زمینه نداشته و مدعی است اعتباری ابلاغ نشده است.

این مسئول سهمیه بانک مسکن را 707 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: 63 پرونده مشاغل خانگی با رقم تسهیلات 200 میلیون تومان به این بانک معرفی شده ولی بانک مسکن نیز تاکنون پرداختی نداشته و مدعی است براساس ابلاغ بانک مرکزی قادر به پرداخت تسهیلات نیستند.

زلالی سهمیه بانک سپه را 505 میلیون تومان با معرفی 40 پرونده با رقم 200 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این بانک نیز پرداختی در این زمینه نداشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای اشتغال استان سهمیه بانک صادرات را نیز 3 میلیارد و 20 میلیون تومان با پرونده معرفی شده به تعداد 171 مورد اعلام کرد و ادامه داد: پرداختی این بانک بیش از 775 میلیون تومان از اعتبارات سال 91 بوده است که بالاترین پرداختی را شامل می‌شود.

وی در مورد تسهیلات خوداشتغالی نیز تصریح کرد: برای بانک ملی در این زمینه با رقم تسهیلات 3 میلیارد و 400 میلیون تومان، 125 طرح، برای بانک ملت با رقم 2 میلیارد و 750 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی 121 طرح و بانک کشاورزی نیز برای 12 طرح 670 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده تا به خوداشتغالی‌ها پرداخت کنند که در این زمینه پرداختی خاصی را شاهد نبودیم.

زلالی سهمیه بانک تجارت را 2 میلیارد و 600 میلیون تومان با معرفی 26 طرح و بانک رفاه را نیز 2 میلیارد و 850 میلیون تومان با معرفی 299 طرح و همچنین مسکن را یک میلیارد و 100 میلیون تومان با 96 پرونده و بانک سپه را 492 طرح با 3 میلیارد تومان تسهیلات اعلام کرد و بیان داشت: بانک صادرات 7 میلیارد و 500 میلیون تومان و پست بانک نیز 800 میلیون تومان سهمیه پرداخت تسهیلات خوداشتغالی دارند که در پرداخت آن قصور و کوتاهی می‌کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما به سرعت آماده هستیم تا پرونده‌های راکد را احصا و شناسایی و نسبت به معرفی طرح‌های جدید اقدام کنیم تا بهانه‌ای به دست بانک‌های عامل نیفتد تا در پرداخت تسهیلات مانعی ایجاد کنند.

انتهای پیام/62001/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول