اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم:

سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی سمیرم 3 هزار نفر است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی شهرستان سمیرم را 3 هزار و 367 نفر اعلام کرد و گفت: اعتبار طرح‌های خوداشتغالی و مشاغل این شهرستان 9 میلیارد و 973 میلیون تومان مصوب شده است.

سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی سمیرم 3 هزار نفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سید مهدی قائم مقامی ظهر امروز در سیزدهمین نشست کارگروه اشتغال شهرستان سمیرم تعداد تعهد اشتغال شهرستان سمیرم را در سال گذشته 3841نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 3 هزار و 323 مورد محقق شده است.

وی افزود: سهمیه امسال شهرستان سمیرم نیز 3 هزار و 367 نفر است که تاکنون یک‌هزار و 117 مورد آن در سامانه ثبت شده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی سمیرم با تاکید بر ثبت ضروری همه متقاضیان نهادها در سامانه اشتغال اظهار کرد: 30 درصد اشتغال در قالب تسهیلات است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان متغیر است اضافه کرد: در سال جاری نرخ بیکاری از 20 درصد به 7/16 درصد کاهش یافته است.

قائم مقامی به ظرفیت‌های تولیدی و کشاورزی شهرستان تأکید کرد و گفت: اکثر متقاضیان اشتغال درخواست کار دولتی دارند که با توجه به ظرفیت‌های شهرستان و تأکید بر اقتصاد مقاومتی، فرهنگ کار باید به سمت صنایع تبدیلی هدایت شود.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته برای  2هزار 500 نفر دوره آموزشی فرهنگ کار با هدف هدایت به بخش تعاونی‌ها برگزار شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: سال گذشته 8 میلیارد و 200 میلیون تومان برای طرح‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی مصوب شد که 5 میلیارد آن جذب شد و کمتر از 3 میلیارد تومان آن مربوط به بانک کشاورزی محقق نشد.

وی از تصویب 9 میلیارد و 973 میلیون تومان برای سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بانک‌های دولتی شهرستان تا پایان امسال با توجه به جلسه اشتغال شهرستان با سرپرستان شعب بانک‌ها، موظف به پرداخت تسهیلات در زمینه مشاغل خود اشتغالی به معرفی شدگان از سوی دستگاه‌های مربوطه است.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی نیز بزرگ‌ترین مشکل شهرستان را بیکاری دانست و گفت: تعریف سازمان جهانی کار در مورد اشتغال افراد و اینکه اگر فردی در هفته یک ساعت کار داشته باشد، شاغل محسوب می‌شود مشکلی از مشکلات شهرستان را رفع نمی‌کند.

سکینه عمرانی افزود: با توجه به اهمیت توجه به اشتغال جوانان جلسات شورای اشتغال شهرستان باید بیشتر برگزار شود و در هر نشست روی یک موضوع بحث شود.

امام جمعه سمیرم با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در جامعه گفت: ایجاد اشتغال پایدار موجب توسعه و رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

در ادامه جلسه، نوابی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سمیرم از صدور یک‌هزار و 800 مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: امسال یک‌هزار پرونده از سال گذشته آماده معرفی به بانک هستند.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول