اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل خبر داد

زنان سرپرست خانوار در اولویت تسهیلات مشاغل خانگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد و سعی می‌شود از طریق نهادهای حمایتی این معرفی صورت گیرد.

زنان سرپرست خانوار در اولویت تسهیلات مشاغل خانگی

خدیجه جعفری‌اصل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در همین زمینه پرداخت تسهیلات برای 24 هزار و 500 زن سرپرست خانوار که شناسایی شده و مشخصات آن‌ها ساماندهی شده است، در اولویت است.

وی با یادآوری اینکه با این پرداختی‌ها به نظر می‌رسد زنان سرپرست خانوار به مرحله خوداتکایی و خودکفایی برسند، خاطرنشان کرد: این تعداد زن سرپرست خانوار که زیر‌پوشش نهادهای حمایتی به‌ویژه کمیته امداد امام‌خمینی (ره) و بهزیستی هستند با بهره‌مندی از این تسهیلات می‌توانند در مسیر خوداتکایی گام بردارند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل موضوع اشتغال این زنان را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: ایجاد اشتغال برای این قشر اسباب خودکفایی و تأمین نیازمندی‌های زندگی را فراهم می‌آورد و قطعاً ارائه تسهیلات مشاغل خانگی از سوی بانک‌های عامل دلگرمی برای این قشر خواهد بود.

جعفری‌اصل گفت: در یک سال گذشته بیش از 660 زن سرپرست خانوار به بانک‌ها معرفی شدند تا از تسهیلات کم بازده اما کارگشا استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: البته همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مناسب است اما انتظار داریم بانک‌ها با یک ضامن معتبر در این زمینه سهولت بیشتری را فراهم آورند.

جعفری‌اصل افزود: زنان سرپرست خانواری که از حمایت خاص برخوردار نیستند گاه در تأمین ضامن با مشکل مواجه هستند که انتظار داریم بر اساس مقررات و ضوابط این پرداختی‌ها تنها با یک ضامن معتبر صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس ابلاغ بانک مرکزی یک ضامن معتبر برای دریافت تسهیلات زیر 10 میلیون تومان کافی است، ادامه داد: آنچه که در این زمینه مهم به نظر می‌رسد همراهی برخی از دستگاه‌ها در سهولت رسیدگی به دستور‌العمل‌ها و بخشنامه‌ها است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل به آغاز مجدد پرداخت تسهیلات برای مشاغلی همچون خیاطی خبر داد و تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات به دلیل اشباع شغل مورد نظر قطع شده بود که با پیگیری‌های مستمر از سوی صندوق مهر امام ‌رضا (ع) این پرداختی‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای ‌پیام/62007/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول