اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

تولید 2 میلیون تن مرکبات در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: میزان تولید به دو میلیون تن در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی رسیده که این از افتخارات مازندران است.

تولید 2 میلیون تن مرکبات در مازندران

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، یحیی ابطالی ظهر امروز در بیست و یکمین جلسه ستاد توسعه کشاورزی اظهار داشت: پیش‌بینی مرکبات امسال یک‌‌میلیون و 850 تن بوده که میزان تولید به دو میلیون تن در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی رسیده و این از افتخارات مازندران است.

وی به تولید و برداشت 600 هزار تن نارنگی اشاره کرد و ادامه داد: تولید نارنگی به بالاترین مقدار خود در یک دهه گذشته رسیده است.

ابطالی افزود: نگرانی عمده کشاورزان توزیع محصول در یک برهه زمانی بسیار کوتاه بوده که تعادل عرضه و تقاضا به هم می‌خورد و قیمت به شدت افت می‌کرد که با برنامه‌ریزی عرضه طولانی‌تر مرکبات این مشکل برطرف شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی با بیان این‌که سبززدایی با رنگ‌افزایی فرق دارد، تأکید کرد: وقتی محصول قابلیت خوراکی خود را دارند با استفاده از گازهای استاندارد سبزینه آن را برداشت می‌کنیم که این در تمام دنیا امری عادی است.

وی خاطر نشان کرد: تا به حال تصور می‌شد که نارنگی قابل ذخیره شدن نیست اما مؤسسه مرکبات دستورالعملی را طراحی کردند که می‌توان نارنگی را بیش از پرتقال نگهداری کرد بدون این‌که طعم آن عوض شود.

ابطالی با بیان این‌که 32 رقم جدید انواع مرکبات وارد شده است، متذکر شد: بخش زیادی از این ارقام پرتقال است و این رقم مرکبات این ویژگی را دارد که با کم شدن محصول، رشدشان زیاد نمی‌شود و تامسون به دلیل باز بودن ناف مستعد پوسیدگی در باغ و در زمان ذخیره‌سازی است که این ارقام جدید این ویژگی منفی را ندارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی تأکید کرد: با اصلاح باغ‌های پرتغال و استفاده از ارقام و شیوه‌های مدرن و با برنامه‌ریزی، تولید مرکبات در سال‌های آینده به 35 تن می‌رسد که اگر به دنبال بازار جدید نباشیم در انباشت میوه دچار مشکل می‌شویم.

انتهای‌پیام/86016/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول