اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل:

شهرک‌های صنعتی نقش پیشتاز را در تقویت جبهه تولید ملی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شهرک‌های صنعتی نقش پیشتازی را در تقویت جبهه تولید و رفع بسیاری از موانع تحریم‌های اقتصادی دارند.

شهرک‌های صنعتی نقش پیشتاز را در تقویت جبهه تولید ملی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد ملاطفی در جلسه بررسی مشکلات تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: در تقویت و استمرار این جبهه کوشا و فعال ضرورت دارد تمام قوانین و مقررات زیست‌‌محیطی و نظام مهندسی در ساخت و توسعه شهرک‌های صنعتی و نواحی زیرمجموعه به دقت رعایت شود.

وی برخورداری شهرک‌های صنعتی از سیستم‌های جدید و مدرن دفع فاضلاب و پسماندهای تولیدی صنعتی را یادآور شد و تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی به دلیل استفاده مشترک از زیرساخت‌های آب، برق،‌ گاز و تلفن، معابر، فضای سبز و تصفیه‌خانه شاهد کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری و بالا رفتن بهره‌وری بیشتر هستیم.

ملاطفی خاطر نشان کرد: این زیرساخت‌ها سبب شده است تا امتیاز سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی ارتقا یافته و رغبت و علاقمندی به این حوزه‌ها افزایش یابد.

این مسئول اضافه کرد: اکثر شهرک‌های صنعتی استان به خدمات بیمه‌ای، بانکی، مسجد، رستوران، ایستگاه‌های آتش‌نشانی و بسیاری از تأسیسات دیگر مجهز هستند و پرداخت هزینه بهره‌مندی از این تأسیسات به صورت نقد و اقساط است.

وی بیان کرد: سعی شده است مجوز ساخت و ساز و پایان کار رایگان بوده و به دلیل عدم نیاز به اخذ مجوزهای جداگانه از ادارات و سازمان‌های متعدد زمینه و بستری برای برخورداری مطلوب‌تر از سرمایه‌گذاری‌های شهرک‌های صنعتی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان اردبیل واگذاری شهرک‌ها به بخش خصوصی را اولویت جدی اعلام کرد و ادامه داد: سرمایه‌گذاران می‌توانند با برخورداری از تسهیلات در نظر گرفته شده و بخشودگی‌های اختصاصی شهرک‌های صنعتی در بهای حق بهره‌برداری در این حوزه سرمایه‌گذاری وسیعی داشته باشند.

ملاطفی به فعالیت شهرک‌های صنعتی در اغلب شهرهای استان با متراژ 13 تا 29 هکتار اشاره کرد و یادآور شد: شهرک‌های صنعتی از قانون شهرداری‌ها مستثنی هستند و علاوه بر آن باید مزایایی را نیز در اختیار بهره‌برداران قرار دهند.

وی همچنین به فعال بودن شهرک صنعتی ساوالان، ناحیه صنعتی نوجده، ناحیه صنعتی روح‌کندی، شکرآباد گرمی، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، نیر و رضی اشاره کرد و گفت: مزایایی که به این شهرک‌ها و نواحی صنعتی پیش‌بینی شده و در صدد واگذاری آن هستیم زمینه رضایتمندی را نیز فراهم کرده است.

ملاطفی به برگزاری مجمع عمومی و انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و با هدف افزایش مشارکت بخش خصوصی اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی به صاحبان صنایع تولیدی و صنعتی واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: واگذاری بسیاری از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت شهرک‌های صنعتی به بخش خصوصی می‌تواند علاوه بر حضور پررنگ صنعتگران فضای مطلوبی را در ارائه خدمات بهتر به وجود آورد.

ملاطفی به استقبال واحدهای صنعتی و تولیدی در برگزاری انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک‌های صنعتی اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک با حضور پررنگ خود علاوه بر انتخاب نمایندگان خود، از واگذاری اداره امور شهرک به صاحبان صنایع حمایت کردند.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: منتخبان واحدهای تولیدی و صنعتی به مدت دو سال به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره شرکت خدماتی شهرک‌های صنعتی شماره دو اردبیل انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول