اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

استان فارس تولید میوه مازاد دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان در تامین میوه شب عید خودکفا است و مازاد بر تولید آن نیز به سایر استان‌ها صادر می‌شود.

استان فارس تولید میوه مازاد دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، مهرزاد خرد در جلسه ستاد تنطیم بازار این استان از توانایی کامل بخش کشاورزی برای تامین میوه شب عید فارس خبر داد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز این استان به مرکبات در حدود 304 هزار تن است که بیش از یک میلیون تن مرکبات مازاد نیاز فارس به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ابراز داشت: هم‌اکنون در برخی از محصولات باغی، مازاد بر نیاز این استان وجود دارد که از جمله می‌توان به پرتقال، سیب، نارنگی و لیمو شیرین اشاره کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال جاری 520 هزار تن سیب در فارس تولید شده که از این میزان بیش از 382 هزار تن آن مازاد بر نیاز این استان است.

خرد، میزان تولید پرتقال امسال فارس را 418 هزار تن عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان بیش از 270 هزار تن مازاد باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به تولید نارنگی نیز اشاره کرد و بیان داشت: در سال جاری بیش از 196 هزار تن نارنگی در این استان تولید شده کـه افزون بر 137 هزار تن آن مازاد است.

وی با بیان اینکه امسال 515 هزار تن لیمو شیرین در فارس تولید شده است، خاطرنشان کرد: از این میزان بیش از 456 تن مازاد بر نیاز این استان است.

خرد، در بخشی دیگر از سخنان خود در تشریح مزایای مرکبات فارس نیز تصریح کرد: کیفیت برتر و عملکرد بالای مرکبات نسبت به سایر استان‌های مرکبات‌خیز و تنوع برداشت گونه‌های مختلف مرکبات از شهریور تا اردیبهشت ماه سال بعد از مزیت‌های دیگر مرکبات فارس است.

این مسئول با بیان اینکه امکان ذخیره‌سازی و نگهداری مرکبات فارس و توزیع آن در طول سال وجود دارد، افزود: وجود میزان محصول کافی در این استان سبب شده تا این نوع محصولات برای صنایع فرآوری همواره در دسترس و آماده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در پایان متذکر شد: با توجه به اینکه محصولات باغی با کیفیت بالا و به میزان کافی در داخل فارس تولید می‌شوند، لازم است تامین میوه ایام پایانی سال از محصولات تولیدی خود استان صورت گیرد.

با هماهنگی‌های صورت گرفته سیب مورد نیاز ایام پایانی سال جاری هم‌اکنون از محل تولیدات این استان خریداری و ذخیره شده است.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول