اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع نمایندگان مازندران:

ظرفیت‌های اقتصادی دریای خزر کاربردی‌تر شود

خبرگزاری فارس: نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی حاشیه دریای خزر، گفت: موانع استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی حاشیه دریای خزر برطرف شود.

ظرفیت‌های اقتصادی دریای خزر کاربردی‌تر شود

سید هادی حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شهرستان سوادکوه با اشاره به این مطلب که همایش ملی دریای خزر با حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، وزارت خارجه و دست‌اندرکاران حوزه دریای خزر برگزار شده است، گفت: مباحث مربوط به سهم مازندران از دریای خزر و موضوع‌های امنیتی از بحث‌های قابل توجه این همایش بوده است ولی ارتباطات اقتصادی و اجتماعی مردم مازندران با حاشیه دریای خزر باید مورد بررسی و برنامه‌ریزی قرار گیرد.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت‌های فراوان فعالیت‌های اقتصادی در دریای خزر اشاره و خاطر نشان کرد: مباحث مهمی در این همایش مطرح شده بود ولی در ارتباط با مباحث اقتصادی و راهکارهای استفاده از آن ظرفیت‌ها به صورت قابل قبولی برنامه‌ریزی نشد.

وی به دو قطب مهم دریایی کشور در شمال و جنوب اشاره و یادآور شد: قطب دریایی کشور در جنوب فعال است ولی در شمال در حد انتظار نیست و مدیریت استان باید در این زمینه فعالانه موانع را حل کند.

حسینی به برخی از ظرفیت‌های مازندران برای فعالیت‌های اقتصادی در حاشیه دریای خزر اشاره و یادآور شد: کشورهای حاشیه دریای خزر مرکبات ندارند و از اروپا و چین وارد می‌کنند و مرکبات مازندران در حاشیه مسیر تهران – شمال و یا در شهرهای بزرگ به ثمن ناچیز فروخته می‌شود و این وضعیت برای کشاورزان زجرآور است.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه مدیران استانی برای استفاده مناسب از دریا شد و گفت: از ظرفیت‌های ماهی، خاویار و شیلات مازندران بهره‌برداری شود.

وی افزود: به همراه شجاعی و ناصری از طرف مجمع نمایندگان استان مازندران در این همایش حضور داشته‌ایم.

انتهای پیام/86015/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول