اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی:

تولید سالانه 3 میلیون قطعه ماهی تزئینی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل شیلات آذربایجان غربی گفت: سالانه 3 میلیون و 700 هزار قطعه ماهی تزئینی در مناطق مختلف آذربایجان غربی تولید می‌شود به طوری که این رقم تولید نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان است.

تولید سالانه 3 میلیون قطعه ماهی تزئینی در آذربایجان غربی

محمد شیرولیلو امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در آذربایجان غربی سالانه ماهیان تزئینی همراه با سایر ماهیان تولید می‌شود به طوری که در این خطه در تولید ماهی و انواع جانوران آبزی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که برای بهره‌برداری از آن باید بیشتر تلاش شود.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم سالانه 15 هزار و 500 تن ماهی در این خطه تولید شود، افزود: حجم عظیمی از محصولات به ماهی قزل‌آلا مربوط می‌شود که در مناطق مختلف مرکز استان به صورت زنده عرضه می‌شود همچنین در کنار این ماهی، ماهیان جنوب و محصولات تولیدی سایر مناطق کشور نیز در دسترس مردم قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در آذربایجان غربی برای پرورش جانوران آبزی ظرفیت زیادی وجود دارد، افزود: اگر در راستای جذب و فعال‌سازی فعالان بخش خصوصی اهتمام شود در استان ما این قابلیت وجود دارد تا نیاز مردم بومی منطقه را تامین کرده و هم بخشی از تولیدات به استان‌های شمالی اعم از گیلان، مازندران و ... صادر شود.

مدیرکل شیلات آذربایجان غربی هم‌مرزی با کشورهای دیگر را یک فرصت دانست و افزود: می‌توان برای افزایش تولیدات و صادرات محصولات اقدام کرد از طرف دیگر آذربایجان غربی به عنوان پل ارتباطی سایر نقاط کشور با عراق قلمداد می‌شود زیرا می‌توانند از این مسیر تولیدات خود را به صورت زنده یا لاشه به عراق صادر کنند.

شیرولیلو به صید شاه‌ میگوی ارس نیز اشاره کرد و گفت: سالانه 280 تن از این جاندار دریایی صید شده و به شکل زنده به بازارهای اروپایی صادر می‌شود.

انتهای پیام/61002/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول