اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

سهم زکات استانداری مازندران پرداخت نشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: سهم تعیین شده استانداری مازندران برای زکات پرداخت نشد.

سهم زکات استانداری مازندران پرداخت نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدابراهیم باغبانی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در مازندران اظهار داشت: آغاز جمع‌آوری زکات در مازندران از سال 87 میسر شد.

وی نخستین مبلغ جمع‌آوری شده زکات در مازندران را حدود 9 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در سال 88 نیز، 150 میلیون تومان زکات در مازندران جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران مبلغ جمع‌آوری شده زکات در مازندران در سال 89 را 660 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: مبلغ زکات جمع‌آوری شده در مازندران در سال 90 از رشد بسیار مناسبی برخوردار بود که به رقم یک میلیارد و 400 میلیون تومان رسید.

این مسئول در ادامه به مشارکت مناسب مردم در پرداخت زکات در سال 91 اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه باید، سه میلیارد تومان زکات در مازندران جمع‌آوری می‌کردیم که با مشارکت مناسب مردم به رقم 4 میلیارد و 772 میلیون تومان رسید.

باغبانی کل زکات جمع‌آوری شده در مازندران را از سال 87 تاکنون حدود 7 میلیارد و 41 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: در سال‌ جاری برای 42 پروژه عمرانی در مناطق محروم مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان مصوب شد.

وی تصریح کرد: از کل زکات جمع‌آوری شده مازندران از سال 87 تاکنون 2 میلیارد و 900 میلیون تومان بابت پروژه‌ها از محل 171 پروژه تصویبی بود.

این مسئول تعداد متولیان امر زکات در مازندران را 20 نفر اعلام کرد و گفت: یک میلیارد و 77 میلیون تومان زکات واجب و سه میلیارد تومان زکات مستحبی در مازندران جمع‌آوری شد.

باغبانی مهم‌ترین اجناس جمع‌آوری شده زکات در مازندران را 60 تن مرکبات و 171 تن برنج عنوان کرد و ادامه داد: 292 اصله درخت توسط باغداران مازندرانی در قالب شجره طیبه به امر زکات اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: درآمد در امر زکات 600 درصد افزایش داشت و در قالب مسجد محوری نیز کمیته امداد با دو هزار روحانی قرارداد منعقد کرد که زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه را در مسجد همان محل هزینه کند.

این مسئول در ادامه مهم‌ترین مشکل برای پرداخت زکات در مازندران را عدم پرداخت معادل تعیین شده توسط مسئولان استانی عنوان کرد و گفت: استانداری، زکات سال 88 را 100 میلیون اختصاص داد و در سال 89 و 90 نیز سهم مشخصی تعیین شد که تاکنون پرداخت نشده است.

وی عنوان کرد: ائمه جمعه نیز چندین بار این موضوع را پیگیری کردند که نامه‌ای هم تهیه شد و نامه در اختیار معاون عمرانی استاندار مازندران قرار گرفت که معاون عمرانی این نامه را به وزارت کشور ارجاع داد.

انتهای‌پیام/86004/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول