اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌‌ریزی استاندار زنجان:

توسعه روابط ایران و ترکیه از تآکیدات دو کشور است/فعالیت 1100 واحد تولیدی در زنجان

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان گفت: توسعه روابط ایران و ترکیه از تأکیدات هر دو کشور محسوب می‌شود.

توسعه روابط ایران و ترکیه از تآکیدات دو کشور است/فعالیت 1100 واحد تولیدی در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید عباسی بعد از ظهر امروز در دیدار سرکنسولگری ترکیه در تبریز با استاندار زنجان، اظهار کرد: اشتراکات تاریخی، فرهنگی و اقتصادی مابین ایران و ترکیه گسترده است.

وی با بیان اینکه حسن همجواری بین این دو کشور موجب گسترش روابط شده است، ادامه داد: توسعه روابط از تأکیدات هر دو کشور محسوب می‌شود.

معاون برنامه‌‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به مناسبت‌های استان زنجان با کشور ترکیه خاطرنشان کرد: از سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی به منظور توسعه روابط زنجان و ترکیه اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ارتباط بین طرابوزان و زنجان مطلوب است، تصریح کرد: قرارداد خواهرخواندگی بین دو استان منعقد شده است.

عباسی توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی زنجان و ترکیه را خواستار شد و افزود: زمینه‌های مناسبی برای ارتقای روابط تجاری بین این دو وجود دارد.

 

وی با اشاره به جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان زنجان بیان کرد: یک سوم جمعیت کشور در استان زنجان زندگی می کنند.

معاون برنامه‌ ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای 22 هزار و 164 کیلومتر مساحت است، یادآور شد: فعالیت‌های استان زنجان در 7 شهرستان دنبال می‌شود.

وی همسایگی با 7 استان کشور را از مزیت‌های استان زنجان برشمرد و افزود: استان زنجان شاهراه ارتباطی کشور محسوب می‌شود.

*استان زنجان متصل‌کننده استان‌های کشور  به هم است

عباسی با بیان اینکه استان زنجان متصل‌کننده استان‌های مختلف کشور به یکدیگر است، خاطرنشان کرد: غرب و مرکز کشور از طریق استان زنجان متصل می‌شوند.

وی با اشاره به مزیت‌های استان زنجان در زمینه ارتباطات ابراز داشت: قرارگیری در شبکه سراسری برق، خطوط انتقال انرژی از دیگر ظرفیت‌های استان زنجان است.

معاون برنامه‌‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای زیرساخت‌هایی از جمله شهرک‌های صنعتی و محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی است، اضافه کرد: وجود چنین زیرساخت‌هایی موجب ارتقای جایگاه استان در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از امن‌ترین استان‌های کشور است، عنوان کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی از تأکیدات استان است.

*تحصیل 75 هزار دانشجو در استان زنجان

عباسی وجود نیروی متخصص را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد و گفت: 75 هزار دانشجو در استان زنجان مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه استان زنجان از معروف‌ترین استان‌های کشور است، افزود: بزرگترین معدن سرب و روی کشور در استان زنجان قرار دارد.

معاون برنامه‌‌ریزی استاندار زنجان با اشاره به فعالیت 70 درصد واحدهای تولیدی روی در استان زنجان، یادآور شد: 80 درصد واحدهای سرب نیز در استان زنجان فعال است.

وی از فعالیت یک هزار و 100 واحد تولیدی در استان زنجان خبر داد و تصریح کرد: استان زنجان از نظر محصولات کشاورزی دارای تنوع است.

*وجود 68 نوع محصول زراعی در استان زنجان

عباسی با بیان اینکه 68 نوع محصول زراعی در استان زنجان وجود دارد، ادامه داد: 21 نوع محصول باغی نیز در استان زنجان تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید محصول زیتون در استان زنجان ابراز داشت: استان زنجان رتبه نخست تولید زیتون را در کشور دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان دارای ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی مناسبی است، متذکر شد: استان زنجان با داشتن گنبد سلطانیه و غار کتله خور ظرفیت‌های مطلوبی در این زمینه دارد.

وی توجه به سرمایه‌گذاری خارجی را از برنامه‌های جدی استان عنوان کرد و گفت: با توجه به بهبود شرایط کسب و کار در استان، جذب سرمایه‌گذار از برنامه‌های این استان محسوب می‌شود.

*حضور شرکت‌های ترک در زنجان

عباسی از حضور شرکت‌های ترک در زنجان خبر داد و گفت: شرکت پارس حیات از شرکت‌های فعال کشور ترکیه در استان زنجان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان زنجان حمایت‌های ویژه‌ای از سرمایه‌گذاران دارد، ابراز داشت: ظرفیت‌های استان همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران بوده است.

انتهای پیام/73003/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول