اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چناران

11 درصد تولید کشاورزی خراسان‌رضوی متعلق به چناران است

خبرگزاری فارس: فرماندار چناران گفت: در حال حاضر 11 درصد تولید بخش کشاورزی و دامداری در سطح استان خراسان‌رضوی به شهرستان چناران اختصاص دارد.

11 درصد تولید کشاورزی خراسان‌رضوی متعلق به چناران است

به گزارش خبرگزاری فارس از  چناران، سید علی حسینی صبح امروز در جمع دهیاران کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا اظهار کرد: به برکت دفاع مقدس خیلی از رزمندگان در جبهه‌های غرب حضور داشتند و هنوز میهمان‌نوازی مردم غیور استان کرمانشاه را به‌ویژه دلاورمردان استان خراسان بزرگ به یاد دارند.

فرماندار چناران خاطر نشان کرد: چناران با 126 هزار نفر جمعیت دارای 2 بخش مرکزی و گلبهار و همچنین 5 دهستان، 240 روستا و 70 دهیاری در بخش مرکزی و گلبهار است که با تصویب قانون جدید تقسیمات کشوری، زمینه ایجاد 3 بخش جدید نیز فراهم شده است.

وی به ترسیم سند توسعه شهرستان اشاره کرد و افزود: چناران در حوزه کشاورزی و دامداری منحصر به‌فرد بوده و در حال حاضر 11 درصد تولید در این بخش را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

حسینی یادآور شد: با راه‌اندازی بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمال و شمال شرق کشور در چناران سرانه سرمایه‌گذاری به 2 برابر میانگین استانی رسیده است.

فرماندار چناران به منطقه نمونه گردشگری اخلمد و گلمکان اشاره کرد و افزود: جاری شدن آب در 9 رودخانه دائمی فضای مفرحی را برای گردشگران فراهم کرده که وجود این منابع طبیعی زمینه سرمایه‌گذاری‌های فراوانی را در صنعت گردشگری به وجود آورده است.

فرماندار چناران، نقش دهیاران را در توسعه و عمران روستاها ارزشمند دانست و تصریح کرد: دهیاران مدیران عالی دولت در روستاها هستند و با خلاقیت و مدیریت خود در افزایش تولید ملی سهم بسزایی دارند.

در ادامه سیدمقصود سیدی‌نسب، دهیار بقمچ در ارتباط با فعالیت‌های انجام شده و حمید رحمانی، دهیار روستای شترپا در مورد تدوین اولین سند توسعه‌ای روستائی و اجرای طرح روستای اسوه مطالبی را عنوان کردند.

در پایان مراسم دهیاران استان کرمانشاه از احداث پارک کودک و اجرای طرح هادی در روستای خواجه جراح، ساخت ساختمان دهیاری دهنه اخلمد و همچنین پروژه‌های عمرانی انجام شده در اخلمد بازدید کردند.

انتهای پیام/70003/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول