اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر جهادکشاورزی:

600 هزار تن مرکبات تولیدی کشور صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی وزیر جهادکشاورزی گفت: 600 هزار تن تولید مرکبات سالانه کشور مازاد مصرف داخل است که به بازارهای خارج صادر می‌شود.

600 هزار تن مرکبات تولیدی کشور صادر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، ناصر توکلی در حاشیه بازدید از مزارع باغی و زراعی جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 4 میلیون و 600 هزار تن مرکبات سالانه از 260 هزار هکتار سطح زیرکشت در سراسر کشور تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه تولید مرکبات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش عملکرد در واحد سطح داشته است، گفت: 600 هزار تن این میزان تولید، مازاد مصرف داخل است که به بازارهای خارج صادر می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: صادرات محصولات بخش کشاورزی در هفت ماه نخست امسال 13 درصد از نظر وزن و 14 درصد از لحاظ ارزش برحسب دلار رشد داشته است.

معاون تولیدات گیاهی وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: کشاورزان برای ایجاد باغ باید با مراکز خدمات کشاورزی هماهنگی داشته باشند و تلاش کنند از فناوری جدید و مشاوره کارشناسان بهره‌مند شوند.

وی گفت: جنوب استان کرمان با توجه به شرایط خاص آب و هوایی ظرفیت بسیار خوبی در تولید محصولات کشاورزی دارد که در راستای توسعه کشاورزی این منطقه نیز فعالیت‌های خوبی انجام شده یا در دست انجام است.

انتهای پیام/80007/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول