اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون منابع طبیعی استان تهران خبر داد

استفاده از گونه‏های مرتعی تهران در تولید محصولات دارویی

خبرگزاری فارس: معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از استفاده از اجزای مختلف گونه‏های مرتعی برای تولید محصولات دارویی و صنعتی خبر داد.

استفاده از گونه‏های مرتعی تهران در تولید محصولات دارویی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، غلا‏مرضا اباذری گفت: توجه، برنامه‏ریزی و بهره‏برداری اصولی از ثروت‏های خدادادی، ضمن کمک به تقویت معیشت بهره‏برداران عرفی مراتع و کاهش اتکای آنان به مرتع برای تولید صرف علوفه، احیای مراتع را نیز به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز گیاهان دارویی و صنعتی در صنایع خوراکی، دارویی، آرایشی و بهداشتی کاربرد فراوانی دارد، از این رو، در تلاش هستیم تا با همکاری و مشارکت جامعه مجریان و بهره‏برداران، طرح تولید و بهره‏برداری از این گیاهان را به مرحله اجرا درآوریم که در آن صورت، گام مثبتی برای افزایش تولید ملی و اشتغال برداشته خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تأکید بر اینکه گیاهان مرتعی به لحاظ تولید ارگانیک و طبیعی از ارزش بالایی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه کشاورزی فرصتی است تا در قالب طرح‏هایی از اجزای مختلف گونه‏های مرتعی مانند گل، برگ و میوه آنان برای تولید محصولات دارویی و صنعتی استفاده شود.

اباذری تصریح کرد: هرگونه اقدامی که با شرایط اکولوژیکی منابع طبیعی مغایرتی نداشته باشد و باعث برقراری تعادل دام و مرتع، افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال در جامعه شود، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

استان تهران با توجه به تنوع شرایط محیطی، نزدیک به 4 هزار گونه گیاهی در آن رویش دارد که بیش از 45 گونه آن دارای ارزش شناخته شده، دارویی و صنعتی است که در عرصه‏های مرتعی استان وجود دارد.

انتهای پیام/2568/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول