اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت قزوین خبر داد

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در قزوین/ خون تازه در رگ‌های صنعت

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: به زودی 450 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات به تولیدکنندگان صنعتی در قزوین پرداخت می‌شود.

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در قزوین/ خون تازه در رگ‌های صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسن جمشیدی‌ها در نشست اقتصاد مقاومتی و بررسی ابعاد تحریم که در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: پرداخت 450 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به تولیدکنندگان صنعتی در قزوین مصوب شده که با دریافت این اعتبارات این هدف عملیاتی می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اصل سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین است که مسئولان مربوط برای رفع این مشکل تلاش می‌کنند تا بتوانند آن را برطرف کنند.

وی با اشاره به اینکه اصل سرمایه در گردش مهم‌ترین مشکلات واحدهای صنعتی استان قزوین است، ابراز داشت: برای رفع این مشکل پرداخت 450 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به تولیدکنندگان صنعتی مصوب شده که امیدواریم با تحقق این عمل مشکلات آنان کاهش یابد و برطرف شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان صنعتی مشکلات دیگری مانند بیمه، دارایی و بانک‌ها دارند که پیرامون برطرف کردن این مشکل نیز سه جلسه با ستاد تسهیل تشکیل شد و 200 مصوبه برای برطرف کردن مشکلات آنان تصویب شده است.

این مسئول با بیان اینکه تولیدکنندگان نقش محوری در اقتصاد مقاومتی دارند، اذعان داشت: در گذشته بخشی از منابع ارز از طریق نفت تأمین می‌شد که با اجرای اقتصاد مقاومتی باید این ارز از طریق تولید تأمین شود، بر این اساس باید تولید در کشور رونق و توسعه یابد.

جمشیدی‌ها با اشاره به اینکه رهبر فرزانه انقلاب سیاست‌های کلان را در حوزه صنعت معرفی کرده است،‌ بیان داشت: از جمله سیاست‌های مقام معظم رهبری افزایش صنعت در ارتقای تولید ملی کشور است که مسئولان اجرایی باید این هدف را دنبال کنند تا با تحقق این امر صنعت در کشور توسعه یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه در استان قزوین بیش از 3500 واحد صنعتی وجود دارد، ابراز داشت: این استان رتبه‌های خوبی را در کشور دارا است که این نشانگر پیشرفت صنعت شهرک‌های صنعتی این استان است.

رتبه نخست قزوین در چرخه خیاطی و صنایع شوینده

وی اذعان داشت: شرکت‌های صنعتی استان قزوین در تولید چرخه خیاطی در خاورمیانه رتبه نخست و در تولید صنایع شوینده رتبه نخست، سرامیک و کاشی و شیشه رتبه دوم، صنایع شیمیایی رتبه سوم و کنترل دیجیتالی رتبه دوم در کشور دارا هستند.

جمشیدی‌ها با بیان اینکه شرکت صنعتی قطعه‌سازان استان قزوین در کشور رتبه سوم را دارا است، اظهار داشت: این عوامل موجب شده که این استان در کشور صنعتی مطرح شود.

ذخیره‌سازی یک هزار تن مرغ برای نوروز

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با بیان اینکه خوشبختانه برای نوروز سال 92 ذخیره‌سازی مرغ بیش از یک هزار تن در استان قزوین صورت گرفته است، عنوان کرد: کالاهای مورد نیاز دیگر نیز برای سال آینده ذخیره شده است تا مردم در تامین کالاهای خود با مشکلی مواجه نشوند.

این مسئول با اشاره به اینکه میوه و مرکبات نیز طبق سال‌های گذشته بین مردم توزیع می‌شود، بیان کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 15 تا 25 اسفند در نمایشگاه دائمی بین‌المللی استان قزوین برگزار می‌شود تا مردم کالاهای مورد نیاز خود را از این نمایشگاه خرید کنند.

انتهای پیام/77009/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول