اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

خانواده شهدا سمبل مقاومت هستند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: خانواده معظم شهدا سمبل مقاومت در ایران اسلامی هستند.

خانواده شهدا سمبل مقاومت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده ظهر امروز در آئین گرامیداشت حماسه 2 بهمن که در مسجد اعظم ارومیه برپا شد، اظهار داشت: خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران اسلامی هستند به همین دلیل در بین مردم جایگاه ارزنده‌ای دارند.

این مسئول با بیان اینکه ملت کشور ما برای تحقق شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بهای زیادی پرداخته‌اند، افزود: این استان 12 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده بنابراین مردم آذربایجان غربی برای صیانت از تمامیت ارضی، آرمان‌های شهدا و بنیانگذار کبیر انقلاب قدم‌های بلندی برداشته‌اند.

جلال‌زاده بهمن را ماه پیروزی نور بر ظلمت و خفقان دانست، گفت: ملت ایران اسلامی برای احیای اسلام ناب محمدی (ص) و پیروزی نهضت امام خمینی (ره) با تمام وجود جان‌فشانی کرده و در برهه‌های مختلف تاریخی با اقتدار کامل مقابل دشمنان ایستادگی کرده‌اند.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه تشکیل حکومت اسلامی بزرگ‌ترین آرزوی اولیای الهی و ائمه معصوم (ع) است، بیان داشت: ملت بزرگ ما در سال 1357 این مهم را رقم زده و برای تاسیس حکومتی با مؤلفه‌های دینی نهایت تلاش خود را کرده‌اند و هم‌اکنون نیز از آن حراست می‌کنند.

وی فشارهای دشمنان نظام را مورد توجه قرار داد و خاطر نشان کرد: دشمنان مدام به انحای مختلف و ترفندهای گوناگون به دنبال اعمال فشار بر کشور ما هستند، ولی سران نظام و مردم هیچ‌گاه از مواضع بر حق خود عقب‌نشینی نمی‌کنند به طوری که نقشه سیاسی جهان را تغییر داده و برنامه‌ریزی کرده‌اند تا اینکه تاریخ در مسیر صحیح قرار بگیرد.

جلال‌زاده با بیان اینکه برای تاسیس حکومت مبتنی بر آموزه‌های اسلامی در این مرز و بوم تلاش می‌شود، به فرازهایی از صحبت‌های امام خمینی (ره) و رهبری اشاره کرد و گفت: امام و رهبری بارها به این مسئله اشاره کرده‌اند ما ادعا نداریم احکام الهی را به طور کامل اجرا می‌کنیم، ولی افتخارمان این است در چنین مسیری گام برداشته‌ایم.

این مسئول با اشاره به اینکه هم‌اکنون در سالروز قیام مسلحانه مردم آذربایجان غربی در سال 1357 قرار گرفته‌ایم، اذعان داشت: در سال 1357 مسجد اعظم ارومیه مرکز تجمع مردم انقلابی ارومیه بود و در این مکان حرکت‌های خودجوش مردمی برای سقوط رژیم آغاز شده است.

ارومیه نخستین شهری بود که نهضت و قیام مسلحانه علیه رژیم پهلوی را با هدایت حجت‌الاسلام حسنی امام جمعه ارومیه، در 2 بهمن سال 1357 رقم زد و امروز اهالی این دیار خواستار ثبت ملی این رشادت‌ها در تقویم پرافتخار انقلاب اسلامی هستند.

هر چند 34 سال پیش قیام‌های خیابانی مردم قم در 19 دی و مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 پایه‌های سلطنت 2 هزار و 500 ساله طاغوت در ایران را لرزاند، اما قیام دوم بهمن سال 1357 مردم ارومیه به عنوان اولین اقدام مسلحانه تیر خلاصی بر این حکومت ستمشاهی بود.

انتهای پیام/61002/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول