اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل استاندارد نبودن ورزشگاه دستغیب

اعتبار فوتبال فارس خدشه‌دار شده است

خبرگزاری فارس: به دلیل نبود زمین استاندارد در بازی‌های خانگی تیم فجر سپاسی در لیگ برتر، اعتبار فوتبال فارس خدشه‌دار شده است.

اعتبار فوتبال فارس خدشه‌دار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، تیم فجر سپاسی شیراز در فصل 12 لیگ برتر به دلیل تعمیرات ورزشگاه حافظیه، در زمین چمن مصنوعی مجموعه شهید دستغیب پذیرای حریفان بوده که کیفیت نامناسب این ورزشگاه موجب نارضایتی این تیم شده است.

ورزشگاه حافظیه نیز که پس از چند ماه تعطیلی در بازی فجر و پرسپولیس در هفته نوزدهم رونمایی شد به توصیه کارشناسان فنی اداره کل ورزش و جوانان فارس به خاطر استحکام و تقویت چمن دوباره تعطیل و بازی‌های  خانگی فجر به زمین مصنوعی مجموعه شهید دستغیب منتقل شد.

سرمربیان تیم‌هایی که مجبور به بازی در ورزشگاه دستغیب شده‌اند بارها از وضعیت این زمین و مصدومیت بازیکنان سخن گفته‌اند.

این ورزشگاه از داشتن حداقل استانداردهای لازم برای میزبانی در بازی‌های لیگ برتر محروم است.

علاوه بر چمن نامناسب، سکوهای تماشاگران، رختکن تیم‌ها و جایگاه خبرنگاران نیز به بدترین شکل ممکن تعبیه شده است.

خبرنگارانی که برای پوشش بازی‌ها به ورزشگاه شهید دستغیب می‌روند مجبورند در جایگاهی که با جایگاه تماشاگران ویژه مختلط است به کار گزارش بپردازند که دردسرهای متعددی برای آنها در پی دارد.

امکانات ارتباطی و اینترنت پرسرعت برای خبرنگاران حاضر در ورزشگاه در نظر گرفته نشده که موجب ناراحتی و انتقاد ورزشی‌نویسان شیراز شده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا بر اساس بازدید سالانه‌ای که از ورزشگاه‌های کشورهای مختلف انجام می‌دهد سهمیه کشورها را برای شرکت در لیگ قهرمانان آسیا تعیین می‌کند و با این شرایط باشگاه‌های ایرانی در خطر کاهش سهمیه قرار دارند.

با وجود اینکه 12 سال از حرفه‌ای شدن فوتبال ایران می‌گذرد، باشگاه‌ها فقط در حد حرف حرفه‌ای شدند و هنوز محروم از امکانات مناسب برای برگزاری مسابقات هستند.

باشگاه فجر شهید سپاسی شیراز که بیش از 30 سال در فوتبال ایران قدمت دارد و بازیکنان بی‌شماری به تیم‌های ملی معرفی کرده هنوز در استان فارس محروم از یک مجموعه اختصاصی مناسب برای میزبانی در بازی‌های خانگی است.

سرمربی تیم فجر سپاسی شیراز پس از بازی‌های این تیم مقابل داماش گیلان، ملوان انزلی و صبای قم کیفیت نامناسب زمین را موجب خستگی و مصدومیت بازیکنان تکنیکی فجر دانست.

محمود یاوری با گلایه‌مندی از مسئولان ورزش و جوانان فارس و هیئت فوتبال ابراز داشت: چرا باید در بازی با پرسپولیس در حافظیه به میدان برویم و بقیه بازی‌ها در ورزشگاه دستغیب برگزار شود.

سرمربی تیم صبای قم که تیمش در زمین دستغیب به مصاف فجر رفت از تبعیض‌هایی که بین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها در میزبانی می‌شود گلایه کرد و این زمین را مناسب بازی ندانست.‌

صمد مرفاوی افزود: استقلال و پرسپولیس در زمین جدید حافظیه بازی می‌کنند اما ما مجبوریم در این زمین ناهموار بازی کنیم.

پیش از این محمد احمدزاده سرمربی تیم ملوان انزلی که در هفته بیست و یکم با فجر بازی کرد این زمین را در حد برگزاری بازی‌های لیگ برتر ندانست و معتقد بود ارزش بازیکنانش از این زمین بیشتر است.

مسئولان ورزش و جوانان فارس با وجود این اعتراض‌ها هنوز به برگزاری بازی‌ها در مجموعه دستغیب پافشاری می‌کنند که باعث خدشه به اعتبار فوتبال فارس در ایران می‌شود.

کمترین کاری که مسئولان در این شرایط می‌توانند انجام دهند رسیدگی بیستر به  چمن ورزشگاه دستغیب تا آماده شدن کامل استادیوم حافظیه است.

ورزشگاه میانرود شیراز که پس از گذشت سال‌های دراز از کلنگ‌زنی وعده داده شد با قرار گرفتن در قالب طرح مهر ماندگار دولت دهم در بهمن ماه امسال افتتاح شود به دلیل پرداخت نشدن اعتبارات مصوب مهر ماندگار در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد و گرفتار امروز و فرداهای مسئولان است.

فوتبال‌دوستان شیرازی با نگرانی پیگیر وضعیت این ورزشگاه که زمانی قرار بود با گنجایش 50 هزار نفر بزرگ‌ترین ورزشگاه جنوب کشور باشد هستند، که بعید نیست این ورزشگاه با روند کند پیشرفت فیزیکی به نمادی از آثار باستانی در شهر شیراز تبدیل شود.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول