اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در گیلان:

علما با منطق مردم را هدایت کنند/ شهدا پیشقراولان عرصه دین هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با بیان اینکه علما با منطق و عمل خود مردم را هدایت ‌کنند، گفت: روحانیون وظیفه سنگینی به‌عهده دارند به گونه‌ای که باید مردم از ما درس دینداری بگیرند.

علما با منطق مردم را هدایت کنند/ شهدا پیشقراولان عرصه دین هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در مراسم یادواره 15 شهید روحانی در مسجد جامع این شهرستان، اظهار کرد: شهید مقام والایی دارد که ثواب‌های دیگر مانند کار و تلاش و کسب روزی حلال را با ثواب‌های آن موازینه می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع شهادت طبق آیات و روایات اسلامی، خاطر نشان کرد: شهدا جلوتر از انبیا وارد بهشت می‌شوند و اگر شهدا نباشند دین انبیا رواج پیدا نمی‌کند و مقام انبیا تجلی نمی‌یابد و در واقع شهدا پیشقراولان دین هستند.

امام جمعه رشت متذکر شد: سه گروه در روز قیامت شفاعت کننده انسان‌ها هستند انبیا، شهدا و علما که طبق شایستگی انسان‌ها شفاعت می‌شوند.

وی لنگرود را شهرستانی با دارا بودن مجتهدان، نویسندگان و شاعران آگاه دانست و تصریح کرد: در عصر کنونی استاد محمدجعفر جعفری لنگرودی از علمای برجسته علم حقوق از آن جمله است.

قربانی با تصریح بر اینکه علما با منطق و عمل خود مردم را هدایت می‌کنند، گفت: روحانیون ما امروز وظیفه سنگینی به‌عهده دارند و باید کاری کنیم که مردم از ما درس دینداری بگیرند.

وی آشنایی نسل جوان با رشادت‌های رزمندگان به‌ویژه روحانیون در جهاد علمی و دفاعی، مبارزه با هجمه‌های دشمنان، مقابله با توطئه‌های دشمن در زمینه کمرنگ نشان دادن روحانیت در اجتماع و آشنایی طلاب و روحانیون و... را از جمله اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا ذکر کرد.

ا‌نتهای پیام/84001/ع20/ظ/1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول