اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه دامغان:

شهدای پاسدار نمونه بارز اقتدا به ولایت و پاسداری هستند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان گفت: شهدای پاسدار نمونه بارز اقتدا به ولایت و پاسداری هستند و همچون خورشیدی بر قله ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری می‌درخشند.

شهدای پاسدار نمونه بارز اقتدا به ولایت و پاسداری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، حجت‌الاسلام مهدی مقری  در حاشیه نخستین یادواره شهدای پاسدار دامغان بیان کرد: شهدای پاسدار سمبل روحیه فداکاری، ایثار و شهادت‏طلبی هستند و از آنجا که الگوی واقعی پاسداران، امام شهدا یعنی امام حسین(ع) است، پاسداران با اقتدا به این امام درصدد حفظ دین و اسلام برآمدند و از هیچ نوع فداکاری فروگذاری نکردند.

وی افزود: شهادت از برترین واژه‌هاست که فرهنگ اسلامی و مفاهیم معارف الهی را برای ما یادآور می‌شود و اوج کمال انسان‌ها خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان بیان داشت: انسان‌های مخلص تمام هستی خود را یک‏جا در راه معبودشان می‌گذارند.

مقری گفت: گسترش و بالندگی در دین و جامعه دین‏دار در گرو داشتنِ راهکارهای دفاعی خوب و دقیق است تا از هرگونه آسیب و خطر دشمن در امان باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت‌طلبی فقط با تزکیه و تقویت روح به وجود می‌آید، افزود: با تقویت کردن روح ایثار، صبر، ولایت‌مداری و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، دین‏داری در جامعه استحکام ‏بخشیده می‏شود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان تصریح کرد: ما بسیجیان و پاسداران باید از دین و ارزش‌های متعالی آن پاسداری کنیم و فرهنگ شهادت‌طلبی و تأثیری که دارد، می‌تواند در حفظ دین به ما کمک کند.

مقری افزود: باید جایگاه و مسؤولیت خود را مشخص کنیم و با کسب روحیات معنوی، ارتباط خوب خود را با خدا و شهدا قوی‌تر سازیم.

وی در خصوص مکتب شهادت در قرآن بیان کرد: ایمان به خدا، پیامبر و ائمه راستین معصوم اسلام، گزینش آگاهانه، انگیزه جهاد در راه خدا، ایثارگری برای خشنودی خدا و رسیدن به رضوان و قرب الهی از نشانه‌های مکتب شهادت در قرآن است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان تصریح کرد: در تفکر شیعی، برترین و بزرگ‏ترین پیروزی و گرانمایه‌ترین درجه، رسیدن به فیض شهادت است.

مقری افزود: زیباترین لحظه برای شهید لحظه‌ای است که پیروزمندانه به دست خالی دشمنان بیگانه می‌نگرد و به مرگ سراسر شرافت‏مندانه خود افتخار می‌کند و جام شهادت را به بهای جان خود می‌نوشد.

وی شهید را همچون شمعی دانست که با روشنی خود دنیای تاریک زندگی جوامع دیگر را روشن می‌کند تا دیگران با وجود او از تاریکی و گمراهی در امان باشند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان دامغان گفت: شهید آگاهانه و در کمال خلوص راه و مسیر خود را انتخاب کرده و هیچ یک از ما این جهاد بزرگ را درک نخواهیم کرد.

انتهای پیام/2249/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول