اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل ارشاد قزوین:

مجوز 100 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی ارشاد صادر شد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: مجوز 100 نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات مشاغل خانگی بعد از بررسی‌های کارشناسان صادر شده و آماده ارسال برای استفاده از تسهیلات می‌باشد.

مجوز 100 متقاضی تسهیلات مشاغل خانگی ارشاد صادر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین نشست بررسی طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی زیرمجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز با حضور معاون‌ اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون فرهنگی و هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

در این نشست مهدی رمضانی اظهار داشت: از مجموع بیش از 300 رشته‌ای که تاکنون به عنوان مشاغل خانگی تعریف شده، بیش از 50 رشته مربوط به فعالیت‌های فرهنگی و هنری است که زیر مجموعه این اداره‌کل قرار می‌گیرد.

وی افزود: بیش از سه برابر بودجه تخصیص داده شده به این اداره‌کل ثبت‌نام برای صدور مجوز و استفاده از تسهیلات داشته‌ایم که مجوز 100 نفر بعد از بررسی‌های کارشناسان صادر شده و آماده ارسال برای استفاده از تسهیلات می‌باشد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: رشته‌های زیر مجموعه اداره‌کل ارشاد به پنج زیر مجموعه طبقه‌بندی شده که بررسی هر گروه توسط کارشناس مربوط صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: به لحاظ ثبت‌نام اینترنتی و استفاده از سیستم یکپارچه هر متقاضی فقط یک بار قادر به ثبت‌نام در این سامانه خواهد بود و امکان استفاده مجدد از تسهیلات وجود ندارد.

رمضانی اضافه کرد: همچنین امکان فعالیت فرد در محل سکونت با توجه به شغل درخواستی بررسی می‌شود تا مخل آسایش ساکنان دیگر نشود.

وی در ادامه به تفویض اختیار صدور مجوزهای مشاغل خانگی به شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه شورای اشتغال استان و شورای اشتغال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صدور مجوز متقاضیان شهرستان‌های استان از این به بعد توسط ادارات فرهنگ شهرستان مربوط صادر می‌شود و متقاضیانی که محل سکونت آنها در سایر شهرستان‌های استان است، می‌توانند با مراجعه به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان محل سکونت خود نسبت به پیگیری مراحل صدور مجوز خود اقدام کنند.

به گزارش فارس، سال گذشته حدود 200 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات مشاغل خانگی استان قزوین در نظر گرفته شده بود که تقریباً 75 درصد آن جذب شد و استان قزوین رتبه سوم کشور را در این زمینه کسب کرد.

به همین علت تنها استانی که بودجه آن در این زمینه دو برابر شده قزوین است و 9 دستگاه در زمینه اجرای طرح ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند که کمیته امداد امام خمینی بنیاد شهید و بهزیستی از جمله دستگاه‌های حمایتی محسوب می‌شوند که در همه رشته‌ها ثبت‌نام به عمل آورده و صلاحیت فرد را در خصوص رشته درخواستی از طریق استعلام از دستگاه مرتبط احراز می‌کند.

انتهای پیام/2667/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول