اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شبستر خبر داد

راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی در شبستر

خبرگزاری فارس: فرماندار شبستر از راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی بازارچه مشاغل خانگی در شبستر

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، جمشید عقلمندمرجانی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شبستر با تاکید بر توانمندی‌های این شهرستان اظهار کرد: مزیت‌های بالای منطقه و تنوع اشتغال فراهم شده باعث پویایی و ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود لذا باید تلاش شود مشکل بیکاران جامعه حل شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شبستر با اشاره به وجود هفت شهرک و ناحیه صنعتی در این منطقه خاطرنشان کرد: وجود شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه این شهرستان مزیت‌های بالای این منطقه را دو‌چندان کرده است؛ از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی استقبال می‌کنیم و آماده برطرف کردن موانع مربوطه هستیم.

وی نرخ بیکاری این شهرستان را پایین‌تر از سه درصد عنوان کرد و گفت: در صورت ورود کامل و ثبت دقیق اطلاعات در سامانه رصد و عمل به تعهدات حوزه مربوطه از طرف ادارات در زمینه اشتغال، ضمن به روزرسانی سامانه مزبور، کسب رتبه‌های برتر استانی برای این شهرستان غیرقابل انکار است.

عقلمندمرجانی در بخشی از سخنان خود به ایفای نقش مهم تعاونی‌ها در اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: ایجاد تعاونی‌های نوع جدید با توجه به نقش و جایگاه تعاونی‌ها در اقتصاد کشور، موجب توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های مزبور در این شهرستان می‌شود.

فرماندار شبستر از ایجاد بازارچه مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای عرضه مستقیم و حمایت از تولیدات مشاغل خانگی با ایجاد بازارچه مشاغل خانگی تاکنون 12 باب از مغازه‌های مزبور به واجدان شرایط و متقاضیان واگذار شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی نیز گفت:  بنگاه‌های اقتصادی زود‌بازده که به مثابه همان بحث استاد – شاگردی هم‌اکنون به علت ایجاد شغل و زود به نتیجه رسیدن طرح‌ها دارای اهمیت ویژه بوده و دارای مزیت‌های مهم در اجرای پروژه‌های اقتصادی و غیراقتصادی هستند و در حال حاضر با ابلاغ اعتبارات در تمام بخش‌ها شاهد به بار نشستن این طرح‌ها در سطح استان هستیم.

یونس فاتح در ارائه بحث‌های آماری خود به مصوب شدن و معرفی سه هزار و 796 طرح مشاغل خانگی در استان  به بانک‌های عامل اشاره کرد و افزود: از این تعداد دو هزار و چهار طرح مصوب و یک‌هزار و 850 طرح منجر به عقد قرارداد شده است و یک‌هزار و 150 طرح مورد تأیید و بهره‌برداری قرار گرفته که با اجرای آنها برای دو هزار و 844 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده تاکنون یک‌هزار و 683 مجوز طرح مشاغل خانگی در شهرستان شبستر صادر شده است، که با توجه به ظرفیت‌ها و اهتمام جدی مسئولان به موضوع در راستای توسعه کمی و کیفی طرح‌های مشاغل خانگی در این شهرستان شاهد تحقق اهداف پیش‌بینی شده هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی رتبه هفتم استانی شهرستان شبستر در تحقق میزان اشتغال در سامانه رصد را یادآور شد و اظهار امیدواری کرد؛ مسئولان ذی‌ربط با توجه جدی به موضوع، در تحقق کامل میزان تعهد تلاش کنند.

انتهای پیام/‌60005‌/ز/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول