اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

بانک‏ها با نگاه حمایتی برای ایجاد مشاغل خانگی اقدام کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند گفت: ایجاد مشاغل خانگی در دیدگاه بانک‏ها باید متفاوت با راه‏اندازی کارگاه‏های بزرگ صنعتی باشد و باید با نگاه حمایتی مورد توجه قرار گیرد.

بانک‏ها با نگاه حمایتی برای ایجاد مشاغل خانگی اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علیرضا قاسمی‏فرزاد صبح امروز در جلسه شورای بانک‏ها که با هدف پیگیری سیاست‏های اقتصادی دولت در بخش پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و با حضور مدیران بانک‏های عامل دماوند برگزار شد، سالروز حماسه 9 دی را گرامی داشت.

وی گفت: مردم با بصیرت ایران اسلامی در 9 دی ماه سال 88 به جهانیان نشان دادند که ذره‏ای در برابر کسانی که بخواهند اعتقادات اسلامی آن‌ها را در راستای رسیدن به اهداف پوچ خود بازیچه قرار دهند، سازش نخواهند کرد.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: امیدواریم این بصیرت، آگاهی و هوشیاری روز به روز در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان افزوده شود تا به یاری خداوند متعال و پشت سر مقام عظمای ولایت در برابر توطئه‏های دشمنان همچون گذشته مقابله و رویارویی کنیم.

قاسمی‏فرزاد با اشاره به موضوع مهم اشتغال تصریح کرد: این موضوع مورد تأکید دولت قرار دارد و یکی از راهکارهایی که در راستای ایجاد اشتغال اندیشیده شده، طرح مشاغل خانگی است.

وی ادامه داد: اعتبارات طرح مشاغل خانگی به صورت سالانه تعریف و به بانک‏ها و دستگاه‏های اجرایی ابلاغ شده تا با شناسایی افراد متقاضی و معرفی آن‌ها به بانک‏ها برای دریافت تسهیلات راه را برای اشتغال این افراد فراهم کنند.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: طرح‏هایی که دولت در موضوعات اقتصادی مورد تصویب قرار می‏دهد و ابلاغ می‏‏شود، مسائل مربوط به منابع و موضوعات اجرایی آن را پیش‏بینی می‏کند و زیرمجموعه دولت موظف به انجام آن است.

قاسمی‏فرزاد طرح مشاغل خانگی دولت را یکی از طرح‏های اشتغال‏زایی موفق دانست و افزود: در این طرح با اعتبار اندک فرد در محل زندگی خود شغلی را ایجاد می‏کند.

وی تصریح کرد: ایجاد این نوع شغل در دیدگاه بانک‏ها باید نگاه متفاوتی نسبت به راه‏اندازی کارگاه‏های بزرگ تولیدی و صنعتی داشته باشد و باید با نگاه حمایتی و خوش‏بینانه مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی‏فرزاد به اعتبارات ویژه این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح سهمیه هر سازمان و دستگاه و میزان اعتبار آن در بانک‏ها مشخص شده است و بانک‏ها باید این اعتبار را تأمین کرده و به افراد معرفی شده، طبق ضوابط تسهیلات ارائه کنند.

فرماندار شهرستان دماوند از دستگاه‏های اجرایی و بانک‏ها خواست تا طبق برنامه‏ریزی انجام شده زمان مشخصی را برای پاسخگویی به متقاضیان در نظر بگیرند و خارج از این زمان ضمن گزارش اقدامات انجام شده، افرادی را که به نوعی موفق به دریافت تسهیلات نمی‏شوند را با دیگر متقاضیان جایگزین کنند.

انتهای پیام/67011/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول