اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

صدور کارت شناسایی کشوری برای مداحان گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همه مداحان گچسارانی کد شناسایی کشوری دارند، گفت: کارت شناسایی کشوری این مداحان نیز تا پایان امسال و اوایل سال 92 صادر می‌شود.

صدور کارت شناسایی کشوری برای مداحان گچساران

مازیار قشقایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: کانون مداحان این شهرستان مانند کانون مداحان سراسر کشور با هدف ساماندهی، مدیریت، آموزش و تجلیل از جامعه مداحان، در سال 85 به دستور مقام معظم رهبری در سازمان تبلیغات این شهرستان تشکیل شد.

وی با بیان این‌که بعد از تشکیل این کانون نسبت به تشکیل پرونده مداحان اقدامات لازم صورت گرفته است، افزود: برای همه مداحان اهل بیت کانون مداحان گچساران کد شناسایی کشوری صادر شده است.

قشقایی تصریح کرد: کارت مداحی مداحان گچسارانی تا پایان امسال و اوایل سال 92 به صورت کشوری صادر می‌شود.

عدم چاپ چهار کتاب نوحه‌سرایی بومی کانون مداحان گچساران به علت نبود اعتبار

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل از شورای کانون مداحان گچساران و باشت در جوار حرم امام رضا(ع) با حضور کانون مداحان خراسان رضوی، برگزاری دوره‌های آموزشی مجمع‌الذاکرین و دوره‌های تکمیلی مداحان با حضور مداحان نامی کشوری از جمله مهدی منصوری رئیس کانون مداحان اصفهان را از جمله اقدامات این کانون در راستای تبیین و ترویج فرهنگ مداحی عنوان کرد.

قشقایی یادآور شد: کانون مداحان گچساران از لحاظ سازمانی، زیر مجموعه اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان بوده که مدیریت این کانون به صورت انتخابات و هر چهار سال یکبار توسط جامعه مداحان سراسر کهگیلویه و بویراحمد معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه شش سال در هیئت رئیسه مداحان کشوری حضور داشته‌ایم، گفت: متأسفانه با توجه به سابقه شش ساله در هیئت رئیسه مداحان کشوری، هنوز کانون مداحان گچساران از نظر مالی مجزا نشده است.

قشقایی عنوان داشت: در بیشتر مواقع برای اجرای طرح و پروژه‌های شهرستانی و در برخی موارد استانی با مشکلات مالی زیادی روبرو می‌شویم.

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم برطرف کردن مشکلات مالی کانون مداحان گچساران افزود: در حال حاضر افزون بر چهار کتاب نوحه‌سرایی سروده شاعران بومی تهیه شده که به دلیل نبود اعتبار، چاپ این کتاب‌ها با مشکل جدی روبرو شده است.

اختصاص سهمیه اشتغال از خواسته‌های مهم مداحان است

قشقایی نبود لوازم اداری را از دیگر مشکلات این کانون دانست و تصریح کرد: نداشتن مکانی برای برگزاری جلسات کانون مداحان گچساران نیز از دیگر مشکلات کنونی و مهم این کانون به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که موضوع بیمه از جمله خواسته‌ها و مشکلات اساسی مداحان است، یادآور شد: با مذاکراتی که با مسئول بنیاد دعبل خزایی داشته‌ایم، این موضوع در دستور کار قرار دارد.

قشقایی اختصاص سهمیه اشتغال در ادارات را از مهم‌ترین خواسته‌های مداحان و مبلغان دین اسلام دانست و از مسئولان مربوطه خواست در این زمینه مساعدت‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/82014/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول