اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کانون مداحان و توسط نماینده مردم گچساران و باشت

600 مداح گچسارانی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به همت کانون مداحان گچساران و توسط نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، از 600 پیرغلام، ذاکر و مداح اهل بیت(ع) گچساران تجلیل شد.

600 مداح گچسارانی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، مراسم تقدیر از مداحان این شهرستان امروز و در حسینیه شهید تاجگردون برگزار و طی آن از مداحان هیئت‌های مذهبی و عزاداری شهر و روستای این شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد، جمعی از مسئولان گچساران و پیرغلامان، مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان برگزار شد، از 600 پیر‌‌غلام، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) گچساران تجلیل شد.

رفتار و کردار مداحان بیش از گفتارشان اثرگذار است

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران در این مراسم اظهار کرد: مداحان نقش و وظیفه سنگین، مهم و تأثیرگذاری در ترویج احکام نورانی اسلام داشته که باید در این راستا تلاش بیشتری کنند.

مازیار قشقایی با بیان اینکه آسیب‌های عزاداری در گچساران در حداقل قرار دارد، یادآور شد: لازم است با برنامه‌ریزی مناسب آسیب‌های موجود در اشعار و مداحی‌ها در تمامی هیئت‌های عزاداری به صفر برسد.

وی ابراز داشت: مداحان نقش مهم و تأثیرگذاری در تبیین و تشریح اهداف قیام عاشورا بر عهده دارند که باید از این ظرفیت به طور مطلوب استفاده کنند.

قشقایی تشریح کرد: برای تقویت فرهنگ عاشورایی در جامعه و به ویژه در میان نسل نوجوان و جوان، باید مداحانی با بصیرت و ولایی تربیت شوند.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی متعدد برای مداحان در طول سال عنوان داشت: یک مداح و ذاکر اهل بیت(ع) رفتارش بیشتر از گفتارش اثرگذار است.

قشقایی عنوان داشت: عمل به آنچه از سوی مداحان و مبلغان بیان می‌‌شود توسط خود مداحان بسیار مهم بوده چرا که در این صورت اثرگذاری مطلوب خود را در جامعه و بر مخاطب دارد.

وی با تأکید بر بر لزوم بهره‌گیری از تجربیات پیر‌غلامان حسینی برای تبیین هر چه مطلوب‌تر حقایق و پیام‌های عاشورا ادامه داد: مداحان نخبگان و عالمان جامعه بوده و باید با شناخت آسیب‌های مداحی برای برطرف کردن این آفت‌ها تلاش کنند.

رئیس کانون مداحان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس کانون مداحان گچساران خاطرنشان کرد: در گچساران افزون بر 600 مداح، نوحه‌سرا، نوحه‌خوان و ذاکر فعالیت دارند.

قشقایی نبود مکانی برای دفتر این کانون در گچساران را از مشکلات کانون مداحان این شهرستان عنوان کرد و از مسئولان خواست تا در این زمینه همکاری و مساعدت داشته باشند.

انتهای پیام/82001/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول