اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون مداحان کنگان خبر داد

اجرای 3500 ساعت مداحی در ایام سوگواری محرم و صفر کنگان

خبرگزاری فارس: مسئول کانون مداحان کنگان از اجرای بیش از 3500 ساعت مداحی در ایام سوگواری محرم و صفر خبر داد.

اجرای 3500 ساعت مداحی در ایام سوگواری محرم و صفر کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، مسلم رضایی عصر امروز در نشست مسئولان کنگان اظهار داشت: در دهه اول ماه محرم و دهه آخر صفر بیشترین فعالیت هیئات مذهبی و مداحان شهرستان بوده است.

مسئول کانون مداحان کنگان از اجرای بیش از 3500 ساعت مداحی در ایام سوگواری محرم و صفر خبر داد و افزود: مداحان نقش والایی در معرفی اهل بیت (ع) دارند و اهل بیت(ع) خود بهره و پاداش مداحان را می‌دهند.

وی بیان کرد: بیش از 3500 ساعت کار مداحی در هیئات مذهبی، شرکت‌های صنعتی، ادارات، مساجد و تکایا از سوی کانون مداحان و اعضای آن انجام گرفته است.

مسئول کانون مداحان اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: این کانون همچنین برنامه‌های مختلفی از قبیل ساماندهی مداحان و کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همایش‌ها را در دستور کار خود دارد.

آمادگی 100 هیئت مذهبی در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان نیز از اعلام آمادگی بیش از 100 هیئت عزاداری برای اجرای مراسم سوگواری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی اظهار داشت: با هماهنگی به عمل آمده با هیئات مذهبی، عزاداری و اجرای مراسم سوگواری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: حرکت دستجات عزاداری در روزهای 23 و 24 دی 91 به سمت آرامگاه شهدای گمنام کنگان انجام می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان گفت: بیش از 100 هیئت عزاداری برای اجرای مراسم همراه با سینه و زنجیرزنی اعلام آمادگی کرده‌اند.

اهرمی اظهار داشت: نقش روحانیون در پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی، تبیین جایگاه معنویت و نقش آن در جلوگیری از آسیب‌ها می‌تواند در گسترش طهارت و پاکی در جامعه اثرگذار باشد.

وی گفت: به مناسبت اربعین حسینی بیش از 50 مبلغ بومی و اعزامی در دهه آخر صفر به نقاط مختلف شهرستان کنگان اعزام شدند و به فعالیت مشغولند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: برگزاری مراسم عزاداری، حضور در بین جوانان، ایجاد جلسات پرسش و پاسخ و زیارت عاشورا از برنامه‌هایی است که در این ایام توسط روحانیون دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2451/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول