اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مداح آبادانی:

مراجعه به علما بهترین منبع کاری برای مداحان است

خبرگزاری فارس: مداح آبادانی گفت: مراجعه به علما بهترین منبع کاری برای مداحان است.

مراجعه به علما بهترین منبع کاری برای مداحان است

حمید ماه‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار داشت: مطالعه تاریخ اسلام و خصوصاً تاریخ عاشورا و حادثه دشت کربلا در شناخت مداحان نسبت به برگزاری مراسم عزاداری تأثیر به‌سزایی دارد.

وی افزود: مداحان باید با مراجعه به مستندات دینی و استفاده از احکام و احادیث موثق در راه غنای کار خود گام برداشته و با ارتقای سطح سواد و بینش اسلامی و دینی در ارائه اشعار و مستندات برتر گام بردارند.

مداح آبادانی ادامه داد: دومین گام در راستای کار مداحی مراجعه به کتاب‌ها، مقالات و گفتمان‌های دینی و مذهبی اساتید و علمای دین بوده که مهم‌ترین و بهترین منابع کار مداحی محسوب می‌شود.

وی در همین خصوص عنوان کرد: با توجه به الگوهای تئوری و آموزشی کار مداحی هر روز شاهد ارتقای کمی و کیفی این مهم در بین جوانان و مداحان اهل‌بیت (ع) هستیم.

ماه‌ثانی عنوان کرد: در کنار این منابع تکریم پیران غلام عرصه مداحی از سوی جوانان و حضور در مراسم آنان الگوپذیری سالمی برای مداحان جوان است.

مداح آبادانی در پایان گفت: استفاده از اشعار با غنای فرهنگی، اخلاقی و عرفانی همراه با ریتم و آهنگ مناسب و سازگار با مراسم عزاداری یکی از شیوه‌های مهم برای جلوگیری از انحراف در کار مداحی است.

انتهای‌پیام/72002/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول