اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز عنوان کرد

ضرورت توجه مداحان به اشعار مذهبی فاخر

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: مداحان اهل بیت(ع) باید ارتباط خود را با علمای دینی بیشتر کرده و از محضر آنها به طور مداوم کسب فیض کنند.

ضرورت توجه مداحان به اشعار مذهبی فاخر

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برگزاری مراسم سوگواری اهل بیت(ع) و همچنین مراسم‌های جشن و شادی که به مناسبت میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) طی قرن‌های اخیر مهمترین پایگاه‌ها انتقال مفاهیم و تعالیم دینی از سوی علمای دینی و مداحان به بدنه جامعه بوده در کنار مساجد است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود دشمنی‌های حکومت‌های سکولار و فاسد و همچنین توطئه‌های مداوم علیه فرهنگ اسلامی، باز هم شاهد گرایش ملت‌ها به ویژه نسل جوان به اینگونه مجالس ارزشی هستیم.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز تاکید کرد: بنابراین باید توجه داشت، مطالبی که در این مجالس بیان می‌شود برخلاف اصول و ارزش‌های دین مبین اسلام نبوده و گرفتار افراط و تفریط‌ها و خرافه‌پردازی‌ها نشود.

*ضرورت توجه مداحان به اشعار مذهبی فاخر

مسعودی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای غنای بیشتر مطالب بیان شده در مجالس مذهبی چه اقداماتی باید انجام شود، اظهار داشت: در گام نخست باید مداحان به صورت مستمر و مداوم با علمای دینی و مراجع معظم تقلید در ارتباط بوده و از محضر آنها کسب فیض کنند.

وی تاکید کرد: به طور قطع مداحی که ارتباط خود را با دانشمندان حوزه خود کم کرده و یا ارتباطی ندارد، نمی‌تواند مفاهیم ارزشی را به درستی به مردم منتقل کند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: مداحان اهل بیت(ع) باید به حساسیت کار خود واقف باشند و در انتخاب اشعار و سخنان با دقت عمل کرده و اشعاری فاخری را انتخاب کنند که مفاهیم آن مورد تایید علمای اسلام باشد.

انتهای پیام/2302/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول