اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

سبک سنتی مداحی استان بوشهر حفظ شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: سبک سنتی استان بوشهر که از سبک‌های ریشه‌دار و اصیل است نباید به فراموشی سپرده شود و از مداحان انتظار داریم سبت به حفظ این سبک اهتمام ورزند.

سبک سنتی مداحی استان بوشهر حفظ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از پیرغلامان شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر اظهار داشت: تبیین ابعاد مختلف قیام اباعبدالله‌الحسین(ع) امری لازم است که مبلغان و مداحان باید نسبت به این مسئله اهتمام ورزند.

وی افزود: مداحان تاثیر بسزایی در گسترش و ترویج فرهنگ ارزشی دارند و نقش این قشر در مقابله با جنگ نرم نیز بسیار تعیین‌کننده است.

امام جمعه کنگان با تاکید بر ضرورت برگزاری این گونه همایش‌ها خاطرنشان کرد: پیرغلامان حسینی عمری در راه گسترش فرهنگ حسینی گام برداشته‌اند و در واقع تکریم پیرغلامان حسینی بزرگداشت ارزش‌ها و ارج گذاشتن به منزلت ذاکران و

محبان اهل بیت(ع) است.

محمودی افزود: ائمه اطهار(ع) نیز به مداحان اهمیت می‌دادند و به مرثیه‌سرایی آنها گوش می‌داده‌اند.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در زمینه مداحی پیشگام بوده و مداحان سنتی این استان در سطح کشور مطرح هستند و نباید سبک سنتی استان بوشهر که از سبک‌های ریشه‌دار و اصیل است به فراموشی سپرده شود و از مداحان انتظار داریم نسبت به حفظ این سبک اهتمام ورزند.

امام جمعه کنگان با اشاره به ویژگی‌های مداحان گفت: ولایت‌مداری، بصیرت و دانش‌افزایی سه شاخصه مهم برای مداحان است و مداحان باید این ویژگی‌ها را به خوبی در خود تقویت کنند.

محمودی اذعان داشت: امروز دشمنان با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم به مقابله با نظام اسلامی آمده‌اند و باید با برگزاری برنامه‌های ارزشی و پرمحتوا به مبارزه با دشمن در جنگ نرم برویم.

در این آیین از پیرغلامان شهرستان‌های دیر، کنگان و جم تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2451/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول