اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مداحی اصیل حافظ میراث حسینی

خطر بدعت زیر پوست مداحی نوین

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کانون شاعران و مداحان استان قم گفت: خطر بدعت در مداحی مغفول مانده و به طور شایسته به آن پرداخته نشده است.

خطر بدعت زیر پوست مداحی نوین

عباس حیدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به بدعت‌های موجود در برخی مداحی‌ها اظهار کرد: اگر از این بدعت‌ها با اطلاع‌رسانی جلوگیری نشود ممکن است در آینده نه‌چندان دور سبب انحراف عمیقی در رسالت مداحی شود و هدف مداحی متأثر از این بدعت‌ها قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌‌شود در کلاس‌های مداحی مطالبی در زمینه بدعت‌ها را بیان کنیم و هر چند مسئولان این امر از این موضوع تقریبا غافل هستند.

مدرس کلاس‌های آموزش‌ مداحی عنوان داشت: مداحان با بی‌توجهی به بدعت‌ها از خط اصیل اهل بیت(ع) و عزاداری که روش ائمه اطهار(ع)، بزرگان، علما و مراجع بوده دور می‌شوند و این فاصله گرفتن و دور شدن ضربه زدن به دستگاه عزاداری سیدالشهدا(ع) است.

ورود آهنگ‌های خوانندگان فراری به مداحی توهین به اهل بیت(ع) است

وی با اشاره به برخی بدعت‌ها در مداحی‌ها گفت: برخی اوقات آهنگ‌هایی که خوانندگان فراری خوانده‌اند وارد مداحی می‌شود و این امر توهین به اهل بیت(ع) است.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: برخی اوقات شعرها از استحکام و قوام لازم برخوردار نیست و واژه‌های مبتذل در شعرها آورده می‌شود که وهم به اهل بیت(ع) و مذهب تشیع است و توهین آشکار به اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: مداحان و روضه‌خوانان باید به این موضوع توجه داشته باشند که برخی روضه‌ها سند و واقعیت ندارد و در عین حال توهین به اهل بیت(ع) و مذهب است.

نایب رئیس کانون شاعران و مداحان استان قم با بیان اینکه آموزش‌های مداحی بر اساس شعر، تاریخ و فن برگزار می‌شود گفت: خطر بدعت در مداحی مغفول مانده است و به طور شایسته به آن پرداخته نشده است.

راه‌اندازی رشته بدعت در مداحی

وی با اشاره به توصیه‌ای به مداحان جوان عنوان داشت: اگر به مداحان جوان آموزش‌های لازم ارائه نشود دچار انحراف شده و هر اندازه جلو بروند از راه اهل بیت(ع) دورتر می‌شوند.

حیدرزاده یادآور شد: دستگاه‌ها و مراکز آموزشی باید رشته‌ای در زمینه بدعت در مداحی راه‌اندازی کنند تا ریشه بدعت‌ها و آثار و نتیجه بدعت‌ها را شناسایی کنند.

وی با تأکید بر بررسی فرمایشات مقام معظم رهبری عنوان داشت: مداحان باید در مداحی خود شعری بخوانند که تأثیرگذار، دارای پیام و هدف باشد.

انتهای پیام/78003/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول