اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌زهرا:

19‌ دی تجلی رابطه عمیق ملت با مرجعیت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بویین‌زهرا گفت: 19‌ دی تجلی رابطه عمیق ملت با مرجعیت دینی است.

19‌ دی تجلی رابطه عمیق ملت با مرجعیت است

حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین‌زهرا پیرامون راهپیمایی تاریخ و حماسی مردم قم در 19 دی‌ سال 56 اظهار داشت: این واقعه بزرگ نخستین حرکت انقلابی مردم پس از گذشت 14 سال از حادثه 15 خرداد سال 42 در چنین ابعاد و سرعت فراگیری بود.

 

امام جمعه بویین‌زهرا بیان داشت: 19 دی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که مسیر حرکت مردم در راستای سرنگونی حکومت پهلوی را نشان داده و روزی سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار را درست کرد.

وی پیرامون چرایی شکل‌گیری حماسه 19 ‌دی‌ تصریح کرد: این حرکت انقلابی که به دنبال اهانت یکی از روزنامه‌های وقت کشور به ساحت امام‌ خمینی (ر‌ه) به‌ راه افتاد نشان از بصیرت عمیق ملت و نیز علاقه ریشه‌دار آنها نسبت به اسلام ناب، روحانیت و مرجعیت شیعه بود.

زرینه با بیان اینکه قیام 19‌ دی‌ نشان داد که موج اسلام‌طلبی، آموزه‌های دینی و روحانیت در بین مردم از جایگاه بسیار خوبی برخودار است، متذکر شد: مردم در 19 دی‌ فهمیدند که هیچ‌ کدام از ارزش‌ها را با هیچ‌ چیز دیگری معامله نکرده و حاضر به عقب‌نشینی نیز نیستند.

وی ادامه داد: لذا می‌بینیم بعد از سال‌ها سرکوب و خفقان رژیم فاسد پهلوی هنگامی که پای ارزش‌ها و مقدسات به میان می‌آید، ملت غیور ایران بدون هیچ‌ توجهی نسبت به توپ، تانک، قتل و کشتار با رسا‌ترین صدا دین و دیانت را فریاد زده و به گوش جهانیان می‌رسانند.

امام جمعه بویین‌زهرا با بیان اینکه قیام 19 ‌دی‌ از جهات مختلف دارای اهمیت است، تصریح کرد: در روز 19 دی‌ رابطه عمیق مردم با مرجعیت دینی به نمایش گذاشته شد و تجلی یافت.

زرینه با اذعان به اینکه موقعیت‌شناسی، لحظه‌سنجی و حضور به موقع ملت از برجستگی‌های 19‌ دی‌ است، یادآور شد: الگودهی مردم قم به سایر شهر‌های کشور و دریافت پیام 19 دی در سایر نقاط کشور با سردمداری و نیز پیشتازی روحانیت اصیل و حاضر در حرکت‌های مردمی از ویژگی‌های یوم‌الله 19 دی‌ سال 56 است.

انتهای پیام/77005/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول