اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

قیام 19 دی زمینه‌ساز سرنگونی رژیم پهلوی شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: قیام 19 دی سال 56 در شهر مقدس قم، زمینه‌ساز سرنگونی رژیم منحوس پهلوی بود.

قیام 19 دی زمینه‌ساز سرنگونی رژیم پهلوی شد

حجت الاسلام سید جلال حسینی به مناسبت سالروز قیام 19 دی در شهر مقدس قم در سال 56 در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار داشت: در پی خبر به شهادت رسیدن حاج آقا مصطفی خمینی فرزند امام راحل به طرز مرموز در آبان ماه سال 56 در نجف اشرف و انتشار آن در ایران، در بسیاری از شهرهای ایران علما و مردم مسلمان به برگزاری مجالس ترحیم اقدام کردند.

وی افزود: موج گسترده اعلام برنامه‌های بزرگداشت شهادت حاج آقا مصطفی در سراسر کشور و سیل جمعیت‌هایی که برای ابراز وفاداری به امام راحل و شرکت در این مراسم به حرکت در می‌آمدند، امکان تحرک را از مأمورین انتظامی و امنیتی رژیم شاه گرفته بود.

این مسئول ادامه داد: از رهگذر این مجالس دل‌ها متوجه نجف شد و امام خمینی به عنوان تنها نقطه اتکای مردم در مخالفت با شاه بار دیگر توجه جامعه ایران را به خود معطوف کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک تصریح کرد: رژیم پهلوی احساس کرد که با برگزاری مجالس برای حاج آقا مصطفی حکومت به خطر افتاده و باید چهره امام را مخدوش کرد به همین دلیل در 17 دی ماه سال 56 د روزنامه اطلاعات مقاله‌ای آکنده از توهین و بی‌احترامی نسبت به امام خمینی (ره) با عنوان "ارتجاع سرخ و سیاه" و با امضای مستعار احمد رشیدی مطلق چاپ شد.

حسینی خاطر نشان کرد: مقاله مذکور جرقه‌ای بود که انبار باروت انقلاب را منفجر کرد و آتشی را شعله ور کرد که مرحله به مرحله پیش رفت و در 22 بهمن سال 57 نظام شاهنشاهی را به کام خود کشانید.

وی اضافه کرد: مقاله مذکور سبب شد مردم مسلمان ایران و روحانیون حوزه‌های علمیه به ویژه قم را سخت متأثر و خشمگین کند به همین دلیل در 18 دی ماه طلاب، درس‌های خود را تعطیل کردند و با تظاهرات به سوی منزل مراجع قم به حرکت درآمدند.

این مسئول اذعان داشت: این تظاهرات در حمایت از امام خمینی و مخالفت با رژیم و اعتراض به چاپ مقاله تا روز نوزدهم دی ماه ادامه یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک بیان کرد: رژیم شاه با آنکه نمی‌خواست از تظاهر به آزادی و دموکراسی دست بردارد، نتوانست این حرکت را در قم تحمل کند و عصر روز 19 دی ماه سال 56 طلاب و مردم را به رگبار بست و عده زیادی را شهید و مجروح کردند که این کشتار سبب اعتراض شدید مردم شهرها و دانشجویان دانشگاه‌ها‌ شد.

حسینی اظهار داشت: روز نوزدهم دی ماه یادآور حماسه بزرگ و باشکوهی است که برگ دیگری از کتاب زرین انقلاب اسلامی را رقم زد، و از آن پس این روز بزرگ و به یادماندنی را گرامی می‌داریم و بر شهیدان و ایثارگران این حماسه جاوید درود می‌فرستیم.

وی افزود: امروز نیز روحانیون در حفظ دستاوردها، آرمان‌ها و اهداف امام راحل و شهدا نقش کلیدی دارند و در حمایت از نظام و مقام معظم رهبری و هدایت آحاد جامعه به سمت سعادت نقش محوری خود را به نحو احسن ایفا می‌کنند. 

این مسئول خاطر نشان کرد: 19 دی نقطه عطفی در نهضت اسلامی مردم به رهبری مام خمینی (ره) بود که مشعل انقلاب را شعله‌ور ساخت و پیروزی علیه حکومت طاغوت را به ارمغان آورد.‌

انتهای پیام/77006/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول