اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه:

قیام 19 دی پشتوانه‌ تداوم نهضت اسلامی بود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: قیام 19 دی در حقیقت پشتوانه اصلی برای شروع و ادامه نهضت اسلامی بود.

قیام 19 دی پشتوانه‌ تداوم نهضت اسلامی بود

حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن سالروز قیام 19 دی اظهار کرد: قیام 19 دی از حوزه علمیه قم آغاز شد و این امر نشان می‌دهد که این قیام ریشه در اسلام، علوم اسلامی و ولایت فقیه دارد.

وی خاطرنشان کرد: طلاب، روحانیون و علما آغازگر این حرکت بودند و با استفاده از رهنمودهای مراجع این حرکت را رقم زدند و این حرکت سبب نشر و انتشار اندیشه امام خمینی(ره) و مراجع شد.

علما و مراجع نقش اساسی در قیام 19 دی داشتند

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه یادآور شد: نهضت و انقلاب ریشه در دین و اسلام دارد و دین و اسلام با خون مردم عجین است بنابراین مردم تا زمانی که مسلمان و دیندار هستند از این انقلاب دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: دین و آموزه‌های دینی علت وقوع این انقلاب بوده و موتور محرک نظام و انقلاب اسلامی ایران است و این امر نکته مهمی است که در تحلیل قیام 19 دی باید مورد توجه قرار گیرد.

غرویان خاطرنشان کرد: حضور و شهادت بسیاری از طلاب در نهضت 19 دی در حقیقت پشتوانه اصلی برای شروع و ادامه نهضت بود ولی نقش اساسی در این زمینه را مراجع و علما داشتند.

وی عنوان داشت: پیروی مردم از علمای دین و پشتیبانی علما از مردم در قیام 19 دی تبلور حقیقی داشت و در حقیقت این قیام نمودی از بصیرت مردم بود.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول