اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بجنورد در مجلس:

ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند همکاری مردم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند تلاش مضاعف آموزشیاران و مسئولان مرتبط و همکاری مردم است.

ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند همکاری مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری بعد از ظهر امروز در جمع آموزشیاران سوادآموزی خراسان شمالی، با بیان اینکه مجلس حمایت‌های ویژه‌ای را برای حوزه سوادآموزی در نظر گرفته است، اظهار کرد: همت و اراده در بی‌سوادان زمینه ساز ریشه‌کنی بی‌سوادی و حرکت روبه رشد جامعه اسلامی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش را تأثیرگذارترین نهاد تربیتی در جامعه دانست و تصریح کرد: اجرای نظام رتبه بندی معلمان زمینه ساز تقویت علمی و پژوهشی است.

وی با بیان اینکه آینده پژوهی و آینده نگری در عرصه‌های علمی و فرهنگی ضروری است، افزود: بی تردید قانون تحول بنیادین در آموزش و پرورش یکی از مهم‌ترین اتفاقات طی دهه‌های اخیر بوده که توسط آموزش و پرورش انجام شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به نگاه اسلام در توسعه سواد آموزی در جوامع گفت: در کتاب قرآن، خداوند بارها بحث کسب علم را مطرح کرده که این امر نشان دهنده اهمیت سوادآموزی است.

حسین برومند اظهار کرد: امروز سواد آموزی فعالیت‌های گسترده و قابل قبولی داشته لیکن تا رسیدن به هدف اصلی که ریشه کنی بی سوادی در کشور است، فاصله داریم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) که نهضت سواد آموزی یک جریان بزرگ فرهنگی است، افزود: اگر قرار است سواد آموزی به یک جریان فرهنگی مبدل شود نباید فقط به دنبال آموزش خواندن و نوشتن باشیم.

برومند تصریح کرد: آموزشیار در جریان سوادآموزی باید به دنبال شخصیت سازی و تربیت مدیرانی در حوزه خانواده و جامعه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

انتهای‌پیام/63002/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول