اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

کسب مقام نخست استان زنجان در انسداد مسیر بیسوادی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از کسب مقام نخست استان زنجان در انسداد مسیر بیسوادی در کشور خبر داد.

کسب مقام نخست استان زنجان در انسداد مسیر بیسوادی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امیر نظری در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: استان زنجان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقام نخست انسداد مسیر بیسوادی را در کشور به دست آورده و در حال حاضر آموزش و پرورش استان زنجان اجازه بیسواد ماندن را به افراد جامعه نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تحصیل برای همه افراد جامعه در استان فراهم شده است، خاطرنشان کرد: در صعب‌العبورترین روستاهای استان نیز اقدامات لازم برای باسواد کردن مردم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه کوچک‌ترین مدرسه جهان در حال حاضر در استان زنجان وجود دارد، افزود: این مدرسه با یک دانش‌آموز و یک معلم اداره می‌شود.

وی بر ضرورت توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی در جامعه تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش در جامعه عمل به تأکیدات رهبری است.

نظری با بیان اینکه نرخ بیسوادی کشور در سال 58، حدود 30 تا 35 درصد بود، افزود: این نرخ در حال حاضر به بالای 90 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کارنامه نظام جمهوری اسلامی در سوادآموزی درخشان است، تصریح کرد: نرخ باسوادی کشور نسبت به قبل از سال 58 دو برابر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان جایگاه سوادآموزی استان را بر اساس سرشماری سال 90، از میانگین کشوری بالا عنوان کرد و افزود: استان در زمینه ریشه‌کنی بیسوادی از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه در صورت همت و اراده مردم طی شش ماه جشن بیسوادی در استان برگزار می‌شود، افزود: همه امکانات برای برگزاری این جشن آماده شده است.

نظری با اشاره به اینکه تنها مشکل بیسوادی استان زنجان عدم همت مردم است، یادآور شد: در صورت همت و اراده مردم برای ریشه‌کنی بیسوادی، جشن ریشه‌کنی بیسوادی در استان برگزار می‌شود.

وی بر ضرورت بسیج عمومی و همگانی ریشه‌کنی بیسوادی در استان تأکید کرد و گفت: اراده و عزم بیسوادان موجب می‌شود تا استان در این زمینه نیز پیشگام باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان به عنوان نخستین استان، جشن ریشه‌کنی بیسوادی را برگزار می‌کند، افزود: امروز برای حوزه سوادآموزی مشکل مالی وجود ندارد.

انتهای‌پیام/73003/م/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول