اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار منوجان:

عدم انگیزه ریشه‌کنی بی‌سوادی را با چالش روبه‌رو می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار منوجان گفت: عدم انگیزه افراد بی‌سواد، ریشه‌کنی کامل را با چالش روبه‌رو کرده است.

عدم انگیزه ریشه‌کنی بی‌سوادی را با چالش روبه‌رو می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان جهانگیر تشکری صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: امام راحل 38 سال پیش آموزش همگانی را زمانی مطرح کرد که دنیا در خواب غفلت بود و 15 سال بعد دنیا متوجه شد که امام راحل چه فرمان پرمغز و پرنتیجه صادر کردند.

پیشرفت‌های امروز ایران مدیون امام راحل و مقام معظم رهبری است

وی افزود: امام راحل فرمودند که ایران را سراسر مدرسه کنیم و همه جا محل یادگیری باشد، امروز متوجه می‌شوید که ایشان به دنبال جامعه یادگیرنده بود و می‌دانست که نشانه عدم پیشرفت بی‌سوادی است و پیشرفت‌های امروز ایران در بخش‌های مختلف را باید مدیون امام (ره) و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری دانست.

تشکری با بیان اینکه هدف امام (ره) بالا رفتن سطح علم و پیشرفت سریع در ایران بود، تصریح کرد: امروز ما در بسیاری از علوم در دنیا حرف برای گفتن داریم و کشورهای اروپایی و آمریکایی ناچار هستند از علوم ما بهره بگیرند، هدف امام (ره) در درازمدت تبدیل فرهنگ وابسته آن زمان به فرهنگ مستقل بود.

وی با بیان اینکه هدف ما فقط خواندن و نوشتن نیست بلکه فرهنگی به تمام معنا است، خاطرنشان کرد: اگر استقلال فرهنگی در جامعه ما ایجاد شد، پیش‌زمینه آن خواندن و نوشتن است و امروز فضای آموزشی برای همه وجود دارد، بی‌سوادی در گذشته به عنوان یک معضل اجتماعی اختیاری بود و امروز باید از اختیار عبور کنیم.

پیشرفت 92 درصدی کرمانی‌ها در باسوادی

فرماندار منوجان گفت: با توجه به پیشرفت 92 درصدی استان کرمان در باسوادی، هشت درصد باقیمانده برای باسواد شدن را با اراده محکم محقق کنیم تا این معضل اجتماعی ریشه‌کن شود.

وی افزود: باسوادی علاوه بر سواد خواندن و نوشتن به معنی تحقق باورهای دینی، تحکیم بنیان خانواده و رشد و تعالی مردم است که یک تکلیف الهی، حاکمیتی و عقلی است و با توجه به اثرگذاری در شاخص توسعه کشور یک تکلیف بین‌المللی است.

وی بیان کرد: امروز با توجه به پایین آوردن نحوه تشکیل کلاس‌ها و آموزش فرد به فرد اما به دلیل عدم انگیزه افراد بی‌سواد ریشه‌کنی کامل را با چالش روبه‌رو کرده است.

تشکری گفت: تعلیم خانواده‌ها و بالا بردن سطح فرهنگ از اهداف نهضت سوادآموزی است و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و دستگاه‌های خدمت‌رسان ریشه‌کنی بی‌سوادی را جدی بگیرند.

انتهای پیام/80002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول