اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

واگذاری اراضی در روستاها به صورت تعاونی و یکپارچه صورت گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت:‌ واگذاری اراضی به میزان چهار هکتار برای هر روستایی باید به شکل یکپارچه و در قالب تعاونی‌ها صورت گیرد.

واگذاری اراضی در روستاها به صورت تعاونی و یکپارچه صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در نشست با فعالان بخش کشاورزی اردبیل اظهار داشت: در این زمینه آنچه مورد تاکید قرار گرفته جلوگیری از خرد خرد شدن اراضی کشاورزی است که در همین راستا سعی شده به شکل تعاونی این واگذاری چهار هکتار به متقاضیان واجد شرایط و ساکن در مناطق روستایی انجام شده و فعالان این بخش بتوانند از آن بهره ببرند.

پرداختی بانک کشاورزی 33 میلیارد تومان

وی به طرح‌های زیر 50 میلیون تومان مصوب مابین دو جلسه قبلی اشاره کرد و یادآور شد: از شهرستان نمین 76 طرح، مشگین‌شهر 47 طرح، گرمی 43 طرح، سرعین دو طرح، خلخال 32 طرح، بیله‌سوار 29 طرح، پارس‌آباد 59 طرح، کوثر 25 طرح و شهرستان نیر هفت طرح در مجموع در 9 شهرستان استان 320 طرح زیر 50 میلیون تومان در کارگروه‌های شهرستانی مصوب و برای پرداخت به بانک کشاورزی ارجاع داده شده است.

استاندار اردبیل گفت: بیشترین این طرح‌ها خرید ادوات کشاورزی در حدود 100 پرونده، پرورش زنبور عسل 78 پرونده، گاو شیری 60 پرونده، پروار‌بندی بره 47 پرونده، دامداری کوچک 21 پرونده و احداث و توسعه باغ‌ها 15 پرونده بوده که با حوصله و دقت نظر در کارگروه‌های شهرستان مصوب شده است.

نیکزاد ضرورت پرداخت تسهیلات از طریق صندوق توسعه کشاورزی را یادآور شد و گفت: در مجموع هشت طرح برای پرداخت این تسهیلات با رقم بالاتر که باید به تصویب مسئولان کشوری برسد مصوب شده و قرار است با 13 درصد سود این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط شامل شرکت‌های حوزه کشاورزی نظیر شرکت اولدوز گندم، گلدشت سبلان و همچنین سرماسازان پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول از بانک‌های عامل خواست هر چه سریع‌تر هشت طرح مورد نظر را در استان مورد بررسی قرار داده و برای پرداخت در اختیار مسئولان کشوری و بانک‌های عامل مرکز مشور قرار دهند تا بدون مانع خاص این پرداختی‌ها صورت گیرد.

رئیس کارگروه کشاورزی استان خاطرنشان کرد: از منطقه شمال استان اغلب طرح‌ها بسته‌بندی پوره میوه و همچنین ذخیره‌سازی و فرآوری محصولات و گندم است که به نظر می‌رسد اکثر این طرح‌ها در سطح ملی نیز به تصویب برسد.

نیکزاد در خصوص عملکرد بانک کشاورزی نیز بیان داشت: بانک کشاورزی از رقم 132 میلیارد تومان تسهیلات خود تاکنون 68 میلیارد و 500 میلیون تومان طرح را مصوب کرده است.

وی رقم عقد قرارداد را 38 میلیارد و 200 میلیون تومان و پرداختی را نیز 33 میلیارد و 355 میلیون تومان اعلام کرد.

استاندار اردبیل افزود: پرداختی دو هفته پیش بانک کشاورزی حدود 60 میلیارد تومان بود که این رقم هم‌اکنون به 68 میلیارد و 500 میلیارد تومان رسیده که بر اساس قول مدیریت بانک کشاورزی استان این میزان تا دو هفته آینده به 80 میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود همچنین از حل مشکل خرید کمباین و چالش‌های پیش آمده به دنبال افزایش قیمت کمباین خبر داد و اذعان داشت:‌ نامه‌ای در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد تا رقم تسهیلات خرید کمباین از 50 میلیون تومان به 77 میلیون تومان ارتقای یابد تا علاقمندان به این حوزه بتوانند کمباین مورد نظر را خریداری کنند.

انتهای پیام/62001/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول