اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

150 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص داده شد

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 150 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی این استان اختصاص داده شده است.

150 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی اختصاص داده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‌اصغر عنابستانی ظهر امروز در نشست کارگروه کشاورزی این استان، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال‌جاری به نام  سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی کشور و نظام به این نتیجه رسیده که بهترین راه مقابله با تحریم‌های دشمن افزایش تولیدات ملی است.

وی با بیان اینکه از مجموع تولیدات کشور تولید مواد غذایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، گفت: اگر مواد غذایی کشور تأمین شود هیچ کس توان ضربه زدن به کشور را ندارد.

عنابستانی با تأکید بر خودکفایی کشور در زمینه تولید مواد غذایی، ابراز داشت: علاوه بر اینکه می‌توانیم مایحتاج کشور را از طریق بخش کشاورزی تأمین کنیم، همچنین می‌‎توانیم با فروش محصولات کشاورزی کمبود فروش نفت را جبران کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این استان، گفت: منابع موجود در این استان فراوان است، در حال حاضر تمامی امکانات از جمله پول، زمین، آب و اختیارات تام برای توسعه فراهم است، اما خروجی کار نامناسب است که این مسئله باید بررسی شود.

وی با تأکید بر اینکه هیچگونه کوتاهی از هیچ اداره‌ای قابل گذشت نیست، ادامه داد: در این شرایط حساس باید مطالبات مردم پاسخ داده شود، اگر مسئولی تحمل این شرایط را ندارد می‌تواند مسئولیت خود را به دیگری واگذار کند.

* فرآیند واگذاری اراضی منابع طبیعی مناسب نیست

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه فرآیند واگذاری اراضی منابع طبیعی مناسب نیست و باید اصلاح شود، ابراز داشت: واگذاری‌ اراضی به طرح‌های کشاورزی باید سرعت بگیرد، برهمین اساس باید منابع طبیعی در شناسایی اراضی تلاشی مضاعف داشته باشد.

وی تصریح کرد: منابع طبیعی باید کار شناسایی اراضی مستعد را با سرعت بیشتر انجام دهد، بطوری که چند برابر ظرفیت مورد نیاز اراضی شناسایی و در اختیار فرمانداران شهرستان‌ها قرار داده شود.

عنابستانی با بیان اینکه بخشداران باید مناطق مستعد را شناسایی و به کارگروه معرفی کنند، خاطرنشان کرد: هیچ کس حق مخالفت ندارد مگر با نظر کارشناسی، اراضی مورد اختلاف با مردم باید به آنان واگذار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه فرآیند واگذاری زمین در منابع طبیعی حداکثر 20 روز است، بیان داشت: اگر این زمان بیشتر شد معاون برنامه‌ریزی باید کار واگذاری را انجام دهد و رونوشت آن را تحویل منابع طبیعی ‌دهد.

* شرکت آب منطقه‌ای صرفا به تخصیص آب بپردازد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند تخصیص آب به طرح‌های کشاورزی، گفت: شرکت آب منطقه‌ای صرفا به تخصیص آب بپردازد و باید با سرعت این روند صورت بگیرد.

این مسئول افزود: برهمین اساس لازم است تا مبلغی از تسهیلات توسعه کشاورزی به عنوان توسعه زیرساخت‌های تأمین تخصیص آب مورد استفاده قرار بگیرد.

عنابستانی با تأکید بر اینکه این استان اصلا استان بی آبی نیست، اضافه کرد: عدم مدیریت منابع آبی مشکل اصلی این استان است، اعداد و ارقام نیز این مسئله را به خوبی اثبات می‌کند، 65 میلیون لیتر از آب زاینده‌رود حق برداشت داریم که تاکنون جذب نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه آب را باید استحصال کرد، گفت: هیچ تخصیص آب به جز به پروژه‌های تولیدی کشاورزی نباید در بخش کشاورزی داده شود، بر همین اساس می‎توان برداشت اضافه را به کشاورزان تخصیص دهیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت رفع مشکلات فراروی طرح‌های کشاورزی، افزود: در شهرستان‌ها باید تمام طرح‌ها پرونده به پرونده بررسی و مشکلات فراروی آنها برطرف شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده تا پایان سال جلسات ستاد توسعه کشاورزی شهرستان حداقل هر هفته یک جلسه تشکیل و شرایط بررسی می‎شود.

* 150 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی تخصیص داده شد

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان تسهیلات تخصیص داده شده به بخش کشاورزی، گفت: حدود 150 میلیارد تومان تسهیلات به این بخش تخصیص داده شده که تا پایان سال 91 حدود 92 میلیارد تومان از محل توسعه ملی و 36 میلیارد و 50 میلیون از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه با جذب بیشتر تسهیلات بیشتری دریافت می‌کنیم، متذکر شد: ما در حال حاضر یک سوم از این تسهیلات را جذب کرده‌ایم که میزان کمی است، برهمین اساس یک نهضت لازم است تا اعتبارات بیشتر جذب شود.

عنابستانی با بیان اینکه تاکنون 12 درصد اعتبارات را جذب کرده‌ایم، اذعان داشت: با وجود این میزان ظرفیت و منابع در استان این مبلغ بسیار ناچیز است.

انتهای پیام/68001/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول