اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

بازپرداخت تسهیلات کشاورزی در حوزه باغات 12 ساله است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: بازپرداخت تسهیلات کشاورزی در حوزه باغات 12 ساله است که ارائه چنین تسهیلاتی تاکنون سابقه نداشته است.

بازپرداخت تسهیلات کشاورزی در حوزه باغات 12 ساله است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدنصیر سیدمحمدی صبح امروز در جمع مدیران ادارات جهاد کشاورزی استان گلستان اظهار داشت: روزی آرزویمان بود که تسهیلات ارزان قیمت و مدت بازپرداخت تسهیلات طولانی باشد که اکنون این شرایط برای کشاورزان فراهم شده است.

وی نقش دهیاران را در اطلاع‎رسانی کشاورزان در استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مهم خواند و افزود: این فرصت استثنایی دیگر در بخش کشاورزی به وجود نخواهد آمد که امیدواریم با استقبال کشاورزان سهم تولیدات استان در حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

گلستان رتبه دوم تولید ابریشم را در کشور دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: سال گذشته با همت دولت اعتبار شش هزار میلیارد تومان در بخش کشاورزی اختصاص یافت که سهم گلستان 167 میلیارد تومان شد که فرصت خوب و استثنایی است.

سیدمحمدی با بیان اینکه این تسهیلات هفت درصدی و قرض‌الحسنه است یادآور شد: این تسهیلات شامل بسیاری از فعالیت‎های کشاورزی می‎شود و بالغ بر 50 الی 60 مورد را شامل می‎شود که موقعیت خوبی را برای کشاورزان فراهم کرده است.

وی بیان داشت: گلستان در تولید ابریشم رتبه سوم کشوری را سال گذشته داشت که اکنون در رتبه دوم قرار دارد که این مهم در سایه تلاش کشاورزان و مدیریت روستا است.

اجرای طرح توسعه زیتون در 1058 روستای گلستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از طرح توسعه زیتون به صورت غیرمتمرکز خبر داد و بیان داشت: در یک‌هزار و 58 روستای گلستان که مورد هدف است طرح توسعه زیتون به اجرا خواهند رسید.

سیدمحمدی با بیان اینکه 500 هزار اصله زیتون در طرح پیش‌بینی شده است ابراز داشت: 50 درصد از قیمت نهال از سوی جهاد کشاورزی، بخشی از سوی استانداری و مقدار خیلی کمی نیز از سوی کشاورزان پرداخت می‎شود.

گلستان به قطب زیتون تبدیل می‎شود

وی هدف از اجرای این طرح را سرسبزی و قطب شدن گلستان در زمینه پرورش زیتون عنوان کرد و اظهار داشت: اگر این حرکت با همکاری دهیاران استان در دو هزار هکتار صورت بگیرد می‎توانیم روستاهایی سرسبز داشته باشیم که حتی برای بازدید از روستاها نیز عوارض گرفته شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه روستائیان در منازل خویش آب شرب قابل استفاده دارند اگر اقدام به کاشت چند اصله درخت کنند به توسعه زیتون کمک خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول