اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز خبر داد

واگذاری 2 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز تبریز به متقاضیان بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز گفت: 2 هزار و 333 هکتار از اراضی حاصلخیز این شهرستان برای 480 طرح مصوب در بخش کشاورزی واگذار شده است.

واگذاری 2 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز تبریز به متقاضیان بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی فرمانداری تبریز، محمود چمنی در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی تبریز اظهار داشت: تاکنون در بخش توسعه بخش کشاورزی این شهرستان، پس از بررسی 730 طرح در بخش کشاورزی، 480 طرح تصویب شده و 397 پرونده با مبلغ کلی 5 میلیارد و 385 میلیون تومان تسهیلات مربوطه را از بانک دریافت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار تخصیص یافته به شهرستان تبریز 16 میلیارد و 380 میلیون تومان و اشتغال‌زایی برای یک‌هزار و 690 نفر بوده و تاکنون نزدیک به 30 درصد این اعتبارات جذب شده است.

فرماندار تبریز با توجه به بحث اشتغال به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران و تدابیر هیئت دولت در توسعه کشاورزی و بخش صنعت در زمینه افزایش اشتغال‌زایی تأکید کرد: افزایش کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی از اهداف اصلی کارگروه توسعه بخش کشاورزی است که نباید فراموش شود.

وی افزود: براساس اصول اقتصادی کشور 25 درصد از اجرای طرح‌های اقتصادی کشور مبتنی بر فعالیت تعاونی‌هاست و موضوع اصل 44 قانون اساسی و خصوصی‌سازی در قالب فعالیت تعاونی‌ها بیشتر و بهتر می‌تواند شکل بگیرد.

چمنی در ادامه بر افزایش سرعت عمل بیش از پیش کارگروه توسعه بخش کشاورزی در بررسی طرح‌ها و پرونده‌های ارائه شده و معرفی به بانک‌های عامل در حداقل زمان ممکن برای دریافت تسهیلات مربوطه تأکید کرد.

وی، میزان سود این تسهیلات را هفت درصد عنوان کرد و یادآور شد: به منظور حمایت از تولیدات بخش کشاورزی، دولت فرصت خوبی را در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بخش قرار داده است.

فرماندار تبریز تصریح کرد: لازم است امور آب شهرستان در خصوص تأمین آب اراضی بخش کشاورزی تعهدات خود را اجرا کرده و مشکلات مربوطه را رفع کند.

در این جلسه مصوب شد 168 هکتار اراضی مناسب برای متقاضیان 89 طرح بررسی شده در کمیته فنی توسعه بخش کشاورزی واگذار شود.

با اجرای این طرح‌ها 14 میلیارد تومان تسهیلات مربوطه توسط بانک عامل به متقاضیان پرداخت شده و برای 199 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

انتهای پیام/60001/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول